12 ruokakuvaa

Koska huomasin, että puhelimeeni on kertynyt valtava määrä ihan huvikseen otettuja ruokakuvia, päätin jakaa niitä nyt teillekin! Täältä siis pesee meidän enemmän ja vähemmän tavallisia arkiruokailuja. 

PÄIVÄLLISIÄ JA LOUNAITA: 

Punaisia linssejä, kanan jauhelihapihvi ja uunissa valmistettua kurpitsaa, tomaattia ja sipulia.

Jep, joskus meilläkin syödään ihan vaan perusmakkaraa. Pyritään valitsemaan aina mahdollisimman lihaisia yksilöitä eli lihaa on oltava yli 80%. Tyttö ei tykännyt ruusukaalista ja suostui ottamaan jopa yhden yksilön. 😀 Enpä lähtenyt pakottamaankaan, koska meillä ei kasvisten syönti ole ongelma vaan niitä syödään joka päivä reippaasti.

Tein tällä viikolla pitkästä aikaa (vai jopa ekaa kertaa elämässäni?!) ihan rehtiä lohikeittoa, ai että se oli hyvää! Kylkeen saaristolaisnappisia. Nam.

Tällä viikolla käytiin myös noutopöydässä syömässä. Välillä näinkin, vaikka mun vatsa ei tykkää kyllä yhtään. Nyt ei reagoinut juurikaan, kun oli suht sopivia aineksia!

Lisää perinteisiä ruokia. Nimittäin lihamureketta. Tehtynä siskon ohjeella: taikinaan paseraattua tomaattia, jossa on turvotettu kaurahiutaleita! Lisäksi yksi kananmuna, yksi sipuli ja mausteita. Toimii.

Ja sitten muusista: sitä aika moni tuntuu välttelevän ja pitävän jotenkin hirveän pahana ruokana. Oikeastihan se on ihan vaan perunaa. Nesteeksi voi valita maidon sijaan jopa vettä (sekin toimii). Oikea voi on parasta, mutta sitäkään ei oo pakko edes laittaa. Ei sen kummempaa! Eihän sitä kannata koko kattilallista syödä jos lihomista pelkää, mutta ei kyllä kannata esim. pastaa tai riisiäkään. Ja siinä kohtaa voi jättää muut rasvat vähemmälle (jos siis voita on hirveän iso kasa, mutta itse laitan ainakin koko muusiin ihan vaan nokareen….), mutta ihan yhtä kelpo hiilari se on ruualle, kun pasta tai riisikin.

Kasvikset ei mahtunut lautaselle, joten söin ne “jälkkäriksi”. Joskus voi ihan hyvin valita myös tavallista pikanuudelia. Ei ehkä jokapäiväiseen ruokavalioon, mutta ihan ok silloin tällöin. Kokonaisuus on se, joka ratkaisee.

MARKUKSEN ILTAPALOJA ILTAVUORON JÄLKEEN:

Markukselle ei töissä kuulu ruoka ollenkaan, mutta toki hän kuskaa omia eväitä mukanaan. Joka toinen viikko hän on iltavuorossa ja kun hän sieltä kotiutuu, on mulla aina tapana tehdä jonkinlainen iltapala valmiiksi odottamaan. Se saa olla fyysisten töiden takia aika tuhtikin. Yllä on perinteisiä wingsejä, parsakaalia ja lisäksi smoothie banaanista, hunajasta ja (muistaakseni) mansikoista. Päälle raakakaakaonibsejä ja kookoshiutaleita.

Usein teen jonkinlaisen munakkaan, kuten tässä kanan jauhelihasta ja kananmunista. Tässä on erityisen epäonnistunut yksilö, joka ei pysynyt ehjänä. 😀 Lisukkeena kasviksia ja aika yllätyksellinen juttu.. Oltiin haettu tytön kanssa irtokarkkeja perjantain kunniaksi. 😀 Joskus myös näin. 😉

AAMU-, VÄLI- TAI ILTAPALOJA: 

Iltapalaksi kaurapuuroa. Päälle kastike mansikoista ja kookosmaidosta. Lisäksi vielä banaania ja kookoshiutaleita. Ei proteiinia lisäksi, koska päivän mittaan oli proteiinia tullut jo kivasti. Aika usein iltapala on mulla lähinnä hiilaripainotteinen ilman erillistä proteiinia.

Harvoin syön proteiinivanukkaita, mutta nyt teki mieli. Aamupalaksi siis tattarinäkkäreitä kananmunan ja juuston kanssa. Lisäksi kasviksia ja proteiinivanukas.

Yleensä syön aamupalalla hiilariksi tattarinäkkäriä tai jotain hedelmää. Nyt molemmat oli loppu, mutta kaapista löytyi valmiiksi keitettyjä bataatin paloja. Joten sitten syötiin sitä mitä oli. Eli pari kananmunaa, bataattia, kasviksia ja loraus oliiviöljyä.

Onkos tää kellekään tuttu juttu lapsuudesta? Nimittäin raparpeririisipuuro. Sain äitiltä ison nipun raparperiä ja mulla nousi mieleen lapsuudesta tälläinen herkku. Puuroriisiä keitellään jonkin aikaa, sen jälkeen sekaan pilkotut raparperit hunajan, kanelin ja täysruokosokerin kanssa. Kun puuro on kypsää, tehdään vielä perunajauhosta ja vedestä suuruste.

Oikeassa ohjeessa oli käytetty siirappia ja perussokeria, mutta itse valitsin vähän terveellisemmät vaihtoehdot eli tuon hunajan ja täysruokosokerin.

Sellaisia tällä kertaa! Josko joku sais vaikka vinkkiä omiin ruokailuihin. 🙂 

3
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday