+12kg

Jokin aika sitten mä selailin vanhoja kuvia ja törmäsin yhteen loisto-otokseen vajaa viiden vuoden takaa. Silloin olin kuntosalilla ehtinyt treenailla enemmän ja vähemmän aktiivisesti vasta suunnilleen 10 kuukautta ja treenailut oli mitä oli. Sitä kutsuisi varmaan tään päivän treeneissä lähinnä pumppailuksi. Treeni meni ehkä oikeaan suuntaankin, mutta treenitehot oli tosi matalat, sarjat pitkähköjä ja ennen kaikkea, ruokailu oli aivan liian vähäistä. Tuohon aikaan myös painoin vain n. 52kg ja kärsin jopa jonkin asteisen syömishäiriön. Tai oikeastaan eräänlaiseksi stressireaktioksi se diagnosoitiin virallisesti, mutta kaiken stressin lisäksi inhosin omaa ulkomuotoani, lenkkeilin ja jumppailin joka päivä ja söin vähän. Joskus söin enemmän ja sitten itkin tai oksensin. Tai molempia.

Mutta ei siitä sen enempää. Nuo asiat on mulle tänä päivänä tosi kaukaisia ja voin niistä puhua kyllä ihan avoimesti, mutta en kuitenkaan koe tarvetta sen suuremmin eritellä tarkasti asian etenemistä. Voin vaan todeta, että onneksi ruokaan ja omaan peilikuvaan on nykyään terve suhtautuminen, se on tärkeintä ja toivoisinkin jokaisen voivan katsoa itseään peilistä hymy huulilla tai vähintäänkin neutraalisti.

Nyt keskitytäänkin muutokseen mitä tässä välissä on tapahtunut. Joten laitetaanpas tähän kuva mistä alunperin lähdin puhumaan.

Siinä se on kaikessa komeudessaan vuoden 2013 alusta, painoa n. 52 kiloa. Ja pituuttahan mulla on 165cm. Rasvaa ei ollut tuohon aikaan juuri nimeksikään, mutta ei kyllä myöskään lihaksia.

Voi toista, kun on pitänyt selkäänsä “levitellä”. Mutta aivan mahtavaa, että tälläisiä kuvia on tullut otettua! Mistäs sen muutoksen muuten konkreettisesti näkisi?!

 

Tuosta se treenaaminen jatkui koko ajan enemmän keskittyen ja viralliseen kisavalmennukseen menin syksyllä 2015. Syksyllä 2016 selkä näytti kisojen aattona tältä.

Kisa-aamun paino oli tarkalleen 51,8kg eli käytännössä sama, kun tuossa ekassa kuvassa. Lihastakin oli toki jo ainakin äkkiseltään katsottuna lapojen välissä ja olkapäissäkin enemmän, mutta tuntuu, että sitä myös pitkällä dieetillä vähän poltettiin ja enemmänkin olisi tuossa vajaa neljässä vuodessa pitänyt lihaa tarttua.

 

Ja viimeisenä vielä selkäkuvaa viime lauantailta. Olisi ehkä pitänyt ottaa kotona samanlainen kuva ilman urheiluliivejä, jotka vähän peittää tuota yläselkää. Muutenkin tää tuli vähän extempore eli alunperin ei ollut tarkoitus ottaa mitään vertailukuvia.

Sanoisin, että tästä silti muutoksen näkee. On siellä huomattavasti enemmän jo muhkua, kun ylläolevissa kuvissa. Suurin kehitys onkin tehty koko mun treenihistoriassa viime kisojen jälkeen. Dieetin jälkeenhän liha tarttuu muutenkin hyvin, kun kroppa on niin vastaanottavainen. Sen lisäksi on kuitenkin opittu omasta kropasta enemmän ja lähdetty muokkaamaan ruokia ja treenejä sellaisiksi, että ne oikeasti sopii mun kropalle. Kaikille, kun ei toimi kaikki tavat ja itsekin oon oppinut kantapään kautta ja tietysti vielä nykyisen valmentajani avustuksella, että mikä mulla toimii.

Ja kun kaikkia kuitenkin kiinnostaa, niin tässä tuoreimmassa kuvassa painoa onkin sitten n. 64kg. Ja tästä + 12 kilosta huolimatta kylkiluut loistaa ja lihasten reunat pilkottaa sieltä sun täältä eli rasvaa ei mitenkään överisti oo.

Mulle itseasiassa ohjeistettiin alunperin pysymään offilla alle 60 kilossa. Yritin sitä hetken epätoivoisesti siinä kuitenkaan onnistumatta. Faktahan on, että turha se on mitään kilomäärää asettaa missä pysyä. Kyllä keho löytää sen itselle luontaisen painon missä on helppo pysytellä. Tällä hetkellä mun rasvaton paino sitä paitsi näyttää biosignaturen mukaan n.56kg eli olis muutenkin aika vaikea pysyä siellä alle 60 kilossa offilla koko aikaa.

Tästä 64 kilosta lähdetäänkin kuorimaan kisakuntoa keväälle noin kolmen viikon päästä, alan olla jo aika innoissani! Keväällähän se parhaiten  kisakunnossa nähdään mitä sinne on tarttunut ja minkälainen muutos tapahtunut.

0
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday