50 burpeeta joka treenin päätteeksi – miten meni?

Kirjoitin maaliskuun puolivälin paikkeilla treenipäiväkirja-postauksen. Siinä postauksessa kerroin ottaneeni tavaksi tehdä joka treenin päälle 50 burpeeta ja lupailin palata kertomaan miltä se tuntui. Entä teenkö niitä vielä? Se selviää nyt! 

Halusin haastaa myös aerobista kestävyyttä ja räjähtävyyttä, joten keksin itselleni huvin vuoksi tavan tehdä 50 burpeeta jokaisen treenin loppuun. Tein niitä vajaan kuukauden, kunnes lopetin. Mä kehityin niissä ihan valtavan nopeasti. En oo ikinä ollut mikään vahva punnertaja ja nyt en ollut edes hetkeen punnertanut. Ensialkuun huomasinkin, että jo viidennentoista burpeen kohdalla mun reidet osui maahan punnertaessa. Ilokseni kuitenkin huomasin, että jo reilu viikon jälkeen nuo kaikki 50 burpeeta meni kokonaisilla ja oikeilla miesten punnerruksilla kuin vettä vaan, mahtavaa!

Alkuun mulla meni burpeiden tekemiseen jopa yli 6,5 minuuttia – oli takana sitten jalka- tai yläkroppapäivä. Burpeessa, kun sekä yläkropan että alakropan treenaaminen alle vaikuttaa. Jos oot penkannut, joudut kuitenkin burpeen aikana punnertaa, joka voi tuntua raskaalta. Jos oot kyykännyt, joudut kuitenkin hyppiä burpeen aikana, joka voi tuntua raskaalta. Burpeet menivätkin hyvin samaan aikaan sekä ylä- että alakroppatreenin päälle eli noin 6,5 minuuttiin.

Kun olin burpeita tehnyt sen vajaan kuukauden noin nelisen kertaa viikossa, musta alkoi tuntua kuitenkin, että en saa niistä mitään enää irti. 50 burpeeta meni oikeaoppisilla miesten punnerruksilla ja aikakin oli kiritty 6,5 minuutista reiluun 5 minuuttiin. Joten en jaksanut enää niitä treenin päälle jatkaa.

Oon kuitenkin ottanut nyt tavaksi jokaisen lihaskuntotreenin päälle ottaa jotain aerobista harjoittelua; esimerkiksi pienen kuntopiirin tai vaikkapa vaan kuntopyörällä sotkemista. Mielestäni se edistää palautumista ja lisäksi ylläpitää aerobista kuntoa mukavasti. Oon kuitenkin miettinyt, että josko ottaisin jonkin uuden haasteen ja tavan treenien loppuun mitä toteuttaisin taas seuraavan kuukauden. Kun vaan keksisi mikä se olisi.

Olisko teillä jotain uutta haastetta mulle? Mitä sitä seuraavaksi kokeilisi treenien päätteeksi?

Heittäkää ehdotuksia tai kokeilkaa tekin tuota 50 burpeeta joka treenin päätteeksi ja tulkaa sitten kertomaan miten ootte edistyneet! 

0
Jaa:

This Post Has 2 Comments

  1. Avatar

    Huh, sä oot huikee ❤️
    Toi lähtee niin testiin 50 burbeeta tänään ?
    Mä haastan sut ottaa treenin päätteeksi vatsalihas leikin..liike; tangosta roikkuen polvet kyynerpäihin. Haaste; syntymä vuosi / syntymäkuukausi- syntymäpäivä= Määrä monta teet ?

    1. Avatar

      Oi jes, kiitos haasteesta!!! Otan ehdottomasti kokeiluun koska vatsat vaatii muutenkin kehittämistä. Raportoin sitten miten sujuu 😉
      Itse oot huikea ja kiva kun kokeilet myös. 😀 <3

Vastaa

Close Menu

Black Friday