8.dieettiviikko – tuplatankkaus ja hiihtoa

Viikot vierii ja kohta ollaan jo dieetin puolivälissä! Nyt on aika paneutua kahdeksanteen dieettiviikkoon.

Kahdeksas dieettiviikko alkoi vähän huonoilla fiiliksillä. Huonoista fiiliksistä kertoo aika hyvin tämä postaus: kisadieetti – mitä jos haluaa luovuttaa? Mun fiilikset alkuviikosta oli siis erittäin alavireiset siitäkin huolimatta, että maanantaina mulla oli normaalista poiketen arkivapaa ja jopa tankkaus samana päivänä! Kyllä voisi kuvitella, että tuollaisena päivänä ei pahemmin väsytä ja masenna?! 😀 En tiedä mitä se oli, varmasti ihan normaalia dieettiin kuuluvaa alavireisyyttä. Sain nimittäin kommenttia muilta kisaajilta, että ovat käyneet ihan samoja ajatuksia. Ylipäätään sain paljon ihania kommentteja ja kannustusta tuon postauksen jälkeen, kiitos siitä kaikille. ♥

Tällä viikolla sain taas uuden treeniohjelman ja lisäksi kuvioihin hyppäsi viiden välein tulevat tankkauspäivät – ainakin toistaiseksi. Nyt, kun viikot vähenee ja kisat lähestyy, aletaankin mennä aikalailla päivä ja viikko kerrallaan. Tällä hetkellä treenejä on kolme salitreeniä loppuaerobisten kanssa, kaksi hiittiä ja yksi tasasykkeinen pidempi aerobinen. Ensi viikolla ne voi taas muuttua jos tuntuu, että on väsymystä tai paino käyttäytyy oudosti. Samoin tankkauksien kanssa mennään pikkuhiljaa, katsotaan miten kroppa reagoi viiden päivän välein tankkaamiseen ja ollaan tuntosarvet pystyssä koko ajan mahdollisten muutosten kanssa.

Jos seitsemättä dieettiviikkoa piinasi väsymys ja huonot yöunet, se korjaantui tälle viikolle. Niin se vaan menee, että pieni oikeaan aikaan toteutettu kevennys ja lepo tekee tehtävänsä, jonka jälkeen unikin taas maistuu. Olisihan se helppoa vaan ajatella, että väsymys kuuluu asiaan dieetillä ja painetaan menemään vaan huonoista yöunista huolimatta. (Been there, done that..) Mutta kun kunto kiristyy ja edistyy koko ajan levostakin huolimatta, niin ei siinä pahasti voida mennä metsään. Ja kun onhan se uni oikeasti tärkeää myös sille kunnon edistymiselle. Joten on todella hyvä reagoida väsymykseen palauttelemalla edes parin päivän ajan. Ei ne lihakset siitä surkastu tai poltettu rasva löydä tietään takaisin kylkiin samantien jos puoli viikkoa treenataan kevyemmin tai levätään pari päivää. Sehän vain tarkoittaa, että seuraavalla viikolla jaksaa treenata taas oikeasti täydellä teholla. Lyhyt kevennys/lepo + muun ajan täydet treenitehot on ainakin mun mielestä paljon parempi, kun ilman kevennystä painetut puolitehoiset treenit..? Puolitehoiseksi ne treenit nimittäin helposti menee jos joudut vaan painaa viikosta toiseen ilman kevennyksiä, vieläpä kalorivajeella mahdollisesti jopa ilman tankkauksia. (Jälleen; been there, done that.)

Keskiviikkona tapasin valmentajaa salilla. Käytiin uudet treenit läpi liikkeiden osalta ja lisäksi juteltiin dieetin edistymisestä. Kerroin tottakai myös omista alavireisistä fiiliksistä ja sain ymmärrystä. Se myös auttoi ja toi motivaatiota taas ja loppuviikon mun fiilis oli jo ihan erilainen. Tää on välillä yhtä tunteiden vuoristorataa, kuten se naisen elämä on välillä muutenkin. 😉

Muuten viikko meni aikalailla samanlaisia, tavallisia dieettiuomia. Treenejä kuutena päivänä, tankkaus kahtena päivänä (joista toinen äitin synttäripäiväkahvituksissa eli kerrankin mä sain maistaa vähän kakkua!!) ja painokin laski edellisen viikon menkkanesteiden jälkeen dieetin alimpiin lukemiin. Itseasiassa paino ei hätkähtänyt edes toisesta tankkauspäivästä eli ei noussut siitä grammaakaan. Sunnuntaina astui kuvioihin tasasykkeinen tunnin aerobinen ja mä kulutin sen äitin kanssa hiihtoladulla – parin vuoden tauon jälkeen. Ja olihan se aika mukavaa siitäkin huolimatta, että en oikeastaan ole talvilajien ystävä. Koska kylmyys.

Aikalailla perusdieettimeininkiä siis ilman sen kummempia sattumuksia! Tankkauksiinkin alkaa jo tottua ja ne on ihan vaan osa dieettiä siinä missä vähähiilarisemmatkin päivät. Joka kerta sitä päivää odottaa ja arvostaa, mutta toisaalta joka kerta myös kaipaa jo seuraavan aamun kananmunaa, kasviksia ja muuta simppeliä.

Ps. Jos ette ole ikinä testanneet maltoa tai EAAta tai käytitte juuri purnukat loppuun, kannattaa käydä lukemassa myös mun edellinen postaukseni, joka sisältää lisäravinnearvontaa. 😉

ARVONTAAN!

0
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday