Fitness Classic 2018 – 19 viikkoa

Mulla alkoi tänään 19 viikon kisadieetti kohti kevään Fitness Classic-kisoja, sarjana bikini fitness. Mistä kunnosta ja painosta dieetille lähdetään? Mitä tein viimeisen viikon? Söinkö pitsaa, hampurilaisia ja kilon irtokarkkeja vielä sunnuntai-iltana? Jos nuo kysymykset nousi mieleesi, vastaukset niihin löytyy tästä postauksesta. 

Heti kärkeen aloitetaan tuosta ruokapuolesta ja viime viikon touhuista. Tankkasinko mä kuin hullu koko viikonlopun? Vastaus on lyhyt ja ytimekäs: en! Sanotaanko, että viime viikon otin pari kertaa astetta rennommin. Keskiviikkona leivottiin tytön kanssa pipareita ja niitä tietysti maistoin sekä raakana että uunin jälkeen. Enkä todellakaan laskeskellut, että montako sataa grammaa sinne mahaan päätyi. Aika nopeasti mulla kuitenkin nykyään tulee kiintiö täyteen enkä kaivannut pipareiden jälkeen kyllä mitään sen kummempaa itsenäisyyspäiväherkkua.

Ainut asia mikä mua pikkuisen kaihersi ja mitä etukäteen mietinkin, oli suklaa. Suklaa on se mun heikkouteni ja voitte kuvitella miltä tuntuu olla dieetillä jouluna, kun muut vetää konvehteja niin, että napa paukkuu?! Eihän se todellakaan mikään maailmanloppu ole. Eikä se pahalta tunnu, kun siihen asennoituu. Kun päämäärä ja tavoitteet on selkeät, ei suklaatta oleminen tee tiukkaa. Mutta koska tää joulunaika kuitenkin on melko suklaarikasta eli joutuisin sitä suklaan puputtamista katsella sivusta monet kerrat, mun oli pakko saada lauantai-iltana vähän suklaata. Muuten söin ihan normaalisti omat ruokani koko viikon merkaten ne fatsecretiin, mutta keskiviikkona ja lauantaina tuli tosiaan ylimääräiset piparit ja suklaat. Ja ai niin, olihan isäni perheineen lauantaina kylässä ja silloin tuli syötyä kahvin kanssa myös vähän piparia ja viineri. Mutta ei kuitenkaan mitään övereitä. Tuon tyyliset kahvittelut on sellaisia, jotka vaan arkeen välillä kuuluu eikä niistä tarvitse tai kannata tehdä numeroa.

Koiran pää tuntuu olevan jokaisessa kuvassa mukana missä on ruokaa. 😀

Muuten viikon ruokailut noudatti ihan perinteistä kaavaa. Pientä rentoutta oli kuitenkin havaittavissa ja erityisesti treeneissä otin rennommin. Treenasin kyllä, mutta en vetänyt mitään ennätyksiä tai mennyt sen kummemman ohjelman mukaan enää. Pumppailin ja tunnustelin fiiliksen mukaan. Torstaina oltiin lisäksi valmentajan kanssa käymässä läpi mun tänään alkava ohjelma ja olihan siinä pidättelemistä, että maltoin pysyä salilta poissa ja korkata ohjelman vasta tänään. 🙂 Itselle on mukava suunnitella ohjelmia, mutta on se vaan kiva myös saada toisen laatima ohjelma kouraan, heittää aivot narikkaan ja tehdä vaan mitä käsketään. Odotan jo innolla illan salitreeniä.

Ja mitä tulee siihen lähtöpainoon ja -kuntoon, näytti vaa’an lukema tänään 62,4kg. Siitä lähdetään kiristelemään ja kisapaino tulisi olemaan luultavammin jotain 55 kilon luokkaa.

Tuo 62-64kg on mulle sellainen paino, jossa tunnun pysyvän vaikka söisin säännöllisestikin herkkuja. Tuossa painossa ja kunnossa pysyn, kun treenaan neljä kertaa viikossa ja syön 75% fiksusti ja loput 25% rennommalla otteella. Selkeästi huomaa, että kroppa nykyään toimii ja sietää myös herkuttelut ja rentoilut. Ja ennen kaikkea, asiat tehdään nykyään mulle sopivalla tavalla. Nimittäin olin samassa kunnossa vuonna 2016, kun olin dieetannut 3-4kk tehden viikossa 5 salitreeniä ja vielä 2-3 aerobista. Aikamoinen ero, kun nyt on tosiaan tehty vain neljä salitreeniä viikossa ja syöty parhaillaan ne neljä pullaa viikossa. 😀

Aina voisi olla tietysti vieläkin siistimpi kunto, mutta fakta on myös se, että kaikki eivät pysy yhtä kireinä offilla kuin toiset. Kaikilla on se oma kunto mihin kroppa pyrkii voidakseen hyvin ja kaikilla se ei mahdollista vatsapalojen näkymistä ympäri vuoden. Jos siis haluaa myös rentoilla eikä mennä vaan ruokavalio ja treenit edellä aina ja joka paikkaan.

Tästä kunnosta lähdetään siis kisakuntoa kuorimaan eikä se aluksi edes tarkoita mitään radikaaleja muutoksia. Hiilareista nipistetään ihan pikkuisen, salitreenejä tehdään edelleen se neljä ja salitreenien päälle tehdään lisäksi alkuun todella lyhyt aerobinen, joka alkuun tehostaa lähinnä palautumista. Kauheasti tämä dieetti ei siis alkuviikkoina tule näkymään tai tuntumaan arjessa.

2
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday