Kropan muutos 7 vuodessa – 50-70kg

Viikonloppuna kisattiin jälleen kovat karkelot Lahden Nordic Fitness Expossa. Nimittäin fitneksen ja kehonrakennuksen SM-kisat. Itse seurasin kisoja silmä kovana YLE areenan kautta, vähänkö ihanaa, kun kisat näkee nykyään sitä kautta suorana! Itseasiassa seurasin vain bikini- sekä wellness-sarjat, koska ne on ne sarjat, jotka itseä kiinnostaa. Bikinissä tuli huikeaa menestystä mm. parilla meidän Poselandin bloggaajalla ja lisäksi Etelä-Pohjanmaalaiset teki myös hienoja suorituksia! Toki kaikki tekevät aina ison työn lavalle noustessaan ja tasokin oli ihan jäätävä, joten saa olla onnellinen ja ylpeä noustessaan lavalle asti. Tämä kisaviikonloppu sai itselle nousemaan kisakuumeen päälle “keskivartalonrakennusprojektista” huolimatta. Ja siitä innostuneena päätin koota tänne blogiin oman kehon muutoskuvia vuosien varrelta! Ainakin mun mielestä nää muutoskuvat on aina niin kivoja. 😀 

Tässä postauksessa kävin läpi 2,5 vuoden muutosta. Mistä on lähdetty tosissaan rakentamaan fitnesskisakuntoa ja missä oltiin tämän vuoden alussa. Nyt käyn läpi enemmän muutoksia tästä vuosien varrelta.

2012-2014

Ensimmäinen kuva on otettu vuoden 2012 alussa. Tuo nyt ei oo kokovartalokuva ja hihatkin on käsien peittona, mutta mielestäni tuosta jo näkee aika hyvin sen miten pienessä kunnossa olin ennen kuin aloitin salitreenin. Painoin n.50kg eikä lihaksia ollut yhtään. Noihin aikoihin aloitin kuntosalitreenit.

Seuraava kuva on otettu vuoden 2013 alusta. Vuosi on siis ehditty jo kuntosalilla käydä. Suuria tuloksia ei oltu tehty, mutta mielestäni tässä ollaan jo vähän terveemmässä kunnossa ja selkeästi käsivarsiin on tullut vähän massaa. Paino huitelee jossain 55 kilossa. Tämän kuvan jälkeen hypätäänkin aika paljon eteenpäin, koska mulla ei oo kovin hyviä kuvia tästä väliltä tallessa. Nämä oli sellaiset, jotka on jäänyt puhelimeen talteen puhelimien vaihtuessa ja kuvien hävitessä.

Seuraava kuva on elokuulta 2014. Siinä alkaa olla jo vähän enemmän massaa, mutta olin tuolloin omasta mielestä oikein kivassa kunnossa. Olin saanut lihaa luiden ympärille sopivasti. Painon sanoisin olevan siellä 55-60kg välillä.

2015-2016

Seuraavat kuvat on otettu virallisen fitnesstaipaleen alkupuolella eli lokakuussa 2015. Nää on jotenkin ne noloimmat kuvat itselle. 😀

Ylipäätään sanoisin, että tässä välissä oli kerätty vähän liikaakin massaa tai vääränlaista. Lihastakin oli ehkä tullut vähän, mutta liian vähän työvuosiin näden. Sairastin pientä syömishäiriötä välillä 2012-2014 ja söin ihan liian vähän. Kun sitten uskalsin syödä reippaammin, kerättiin massaa vähän liikaakin. Sitä ei ihan osannut toimia oikein ja kehokin oli hätätilassa ja imi kaiken itseensä. Kuvassa painoa jopa 65-70kg eli aikamoinen harppaus 50 kilosta!

Seuraava kuva on joulukuulta 2015. Painoa siinä 65kg paikkeilla.

Tammikuun lopussa 2016 lähdettiin kisadieetille kohti syksyä 2016. Tässä taidetaan elää maaliskuuta 2016. Paino on 60 kilon tienoilla, ehkä korkeintaan kilon yli.

Seuraavassa ollaankin jo huomattavasti kireämpänä elokuussa 2016. Paino n.55kg.

Tässä ollaan jo ihan kisojen alla. Elo-syyskuun vaihteessa 2016.

Ja sitten se kisakunto. Syyskuun loppu 2016. Kisa-aamun paino tarkalleen 51,8kg.

2017-2018

Seuraavaksi kevät 2017. Voisin sanoa, että koko vuoden 2017-2018 olen ollut tyytyväinen kuntooni. Oon syönyt rennosti, kunto on pysynyt kivana ja oon löytänyt sellaisen balanssin tekemiseen. Kroppa toimi hyvin. Paino on pysynyt siellä 62-65kg tienoilla.

Tässä eletään marraskuuta 2017 painon ollessa n. 63kg. Viimeiset kuvat ovat nyt takaapäin otettuja, mutta niistä näkee ainakin hyvin kehitystä.

Seuraava kuva on dieetiltä vuoden 2018 alusta. Tässä oli kiloja karistettu pari eli mentiin siellä 60-61kg tienoilla.

Ja viimeisenä laitan kuvan eiliseltä. En laita tältä väliltä nyt kuvia, koska vatsaa on kasvateltu ja tuoreet kuvat on paremmin muistissa. Mun mielestä hauska huomata, että vaikka joskus ne omat tulokset ei tunnu aina tyydyttäviltä ja riittäviltä niin onhan tää nykyinen tilanne aika hyvä ajatellen, että raskausviikkoja on 24 täynnä ja paino 68-69kg. Ottaen huomioon samanlaisen kuvan vuodelta 2015, kun kisajuttuja laitettiin kunnolla käyntiin ja kiloja oli samat 65-70kg. 🙂 Jotain on tehty!

Jos oma muutos tuntuu joskus turhauttavalta ja siltä, että mitään ei olla saatu aikaan, suosittelen käymään kuvia läpi useamman vuoden ajalta. Sitä voi jopa yllättyä! 🙂 Samalla hyvä muistutus siitä, että ei ne vuosien mittaan haalitut lihakset ihan hetkessä katoa. Itsekään en nimittäin nyt raskausaikana ole pystynyt treenata ihan entiseen tahtiin. Aluksi pahoinvointi haittasi treenaamista ja nyt syksyn mittaan on kiireet salilla jättäneet treenit ihan minimiin. 

2
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday