Pullaa ja treenaamattomuutta

Jos mä pidin tuossa pari viikkoa sitten ihan kivan näköistä ruokapäiväkirjaa, kirjoittelin lisäravinteista ja siitä miten treenejäkin on kertynyt viikkoon hyvin, on viime viikko täysin poikkeava. 

Viime viikko ollaan urakoitu oman salin parissa todella paljon. Omat treenit on joutunut jättää ihan toissijaisiksi. Kun oon ollut töistä kotona puoli 3, käynyt kotona syömässä ja mennyt sen jälkeen salille hommiin, ei sitä vaan oon muutaman tunnin uurastuksen jälkeen jaksanut ajatella vielä omaa treeniä. Vaikka tavallaan klo 19 olisi vielä ihan ok aika tehdä pieni treeni. On kuitenkin tärkeä muistaa se mistä oon puhunut ennemminkin, treeni on stressi keholle siinä missä esimerkiksi tälläinen remontointi ja muu touhuaminen kotona tai muualla, joten on ihan turha kuormittaa itseään liikaa. Toki siinäkin pitää olla vähän silmät ja korvat auki eli kuulostella itseään. Voisiko se treeni tehdä kuitenkin hyvää? Saisi purkaa vähän paineita ja stressiä siihen treeniin. Mutta toisaalta jos fiilis on se, että millään ei jaksa edes aloittaa, niin turha sitä on väkisin rutistaa. Silloin on parempi vaihtoehto vaan mennä kotiin sohvan ääreen tai vaikkapa heittää vaan pieni kävelylenkki koiran kanssa.

Ihan tämän näköisenä ei oo toki koko viikkoa tullut kuljettua treenamattomuudesta huolimatta 😀

 

Viime viikon treenisaldo onkin vain kävelylenkit koiran kanssa sekä yksi vartin mäkitreeni perjantai-iltana. Vartin kesti tosiaan itse treeniosuus ja lisäksi tietysti lämmittelyt ja pienet jäähdyttelevät kävelyt päälle. Tälläisinä kiireisinä aikoina tuollaiset lyhyet HIIT- tai intervallityyliset treenit on enemmän kuin ok. Tulee tehtyä edes jotain, mutta aikaa ei kulu tuhottomasti. Itselle on ainakin tärkeää, että tulee treenattua tai ulkoiltua jonkin verran tälläisinä aikoina, koska se selvästi parantaa myös unta. Remontointi ja avajaisten odottelu, kun helposti vaikuttaa itsellä negatiivisesti yöuniin, joten pieni treeni tai happihyppely auttaa kyllä huomattavasti myös unen kanssa.

Myös ruokailut on osittain olleet mitä sattuu ja siitäkös vatsa kiittää. Esimerkiksi sunnuntaina pidettiin pienimuotoista kökkää salilla, joten tietysti kökkijöille oli varattuna pitsan lisäksi pullaa ja keksiä kahvin kanssa. Ja kun et oo itsellesikään varannut sen kummempia tai parempia eväitä ja pitsaakin ehdit syödä vain yhden pienen siivun, niin kuinkas sitten käykään? Keksiä ja pullaa tulee tungettua kitusiin ihan huomaamatta. Vasta viidettä keksiä mutustaessa tajuat, että oliskohan mun vaikka nälkä?

Tälläisiä päiviä onkin kertynyt viime viikkoon vähän useampikin. Nyt täytyykin ryhdistäytyä nämä vipat viikot ennen avajaisia eli ostaa salin jääkaappi täyteen fiksuja valintoja. Eihän tuollaiset satunnaiset ruokavälien venymiset tai pullan puputtamiset tietenkään mitään haittaa. Mutta onhan se fakta, että sitä jaksaa paljon paremmin painaa ympäripyöreää päivää, kun ravitsee kehoa vähän fiksummin. Ja kuitenkin tässä on vielä toinenkin puoli olemassa, nimittäin oon parinakin iltana kärsinyt ihan kunnon vatsakivuista, joten sitä suuremmalla syyllä pitäisi syödä vatsalleenkin paremmalla tavalla.

Tällä hetkellä kärsin myös pienestä flunssan alusta, jonka toivon todella menevän nopeasti ohi. Nyt EI olisi varaa sairastaa.

Avajaiset ovatkin nyt jo ihan nurkan takana eli ensi viikon lauantaina! Tämän viikon perjantaina taas on kuvaukset nettisivuja varten eli aikalailla saa urakoida jo tämän viikon, että saadaan sali kuvauskuntoon. Saattaa siis olla, että joudutaan jättää vielä pari viikkoa omat treenit toissijaiseksi, mutta onneksi aikaa on treenata myöhemminkin. Mikä mahtavinta, ajan lisäksi jatkossa on myös paikka kohdillaan missä treenata! 🙂

1
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday