Treeniä “takajaloille”

Häiden jälkeen on päästy taas tosissaan arkeen kiinni. Treeni maistuu ja kulkee hyvin!

Sunnuntaina me suunnattiin tutustumaan Seinäjoen uuteen kuntokeskukseen nimeltä Fit Seinäjoki. Mulle oli jäänyt treenattavaksi sunnuntaille vielä jalat ja eritoten takaosasto. Oma, valmiiksi suunniteltu treeni oli mielessä, mutta toki se lähti vähän elämään, kun puitteet oli uudet ja mahdollisuuksia huomattavasti enemmän.

Voisinkin jakaa nyt teille kyseisen treenin.

Triplasarja: 

8x sjmv tangolla (3 sekunnin negatiivinen vaihe)

12x lantionnosto (2 sekunnin negatiivinen vaihe)

12x askelkyykky (per jalka)

Näitä settejä tehtiin neljä. Triplasarjassa luonnollisesti siirryttiin suoraan liikkeestä toiseen ja vasta viimeisen liikkeen jälkeen pidettiin tauko. Tauko oli 1,5 minuuttia eli tätäkään taukoa ei lähdetty turhan pitkäksi venyttämään. Tällä tavalla pidetään huolta siitä, että kasvuhormonin tuotanto pysyy vilkkaana. Painona mulla oli sjmv:ssä ja lantionnostossa tanko mukaanlukien yhteensä 50kg. Askelkyykyssä lisäpainona toimi ainoastaan 4 kilon käsipainot eli yhteensä 8 kiloa. Se kyllä riitti noiden isojen liikkeiden jälkeen.

Tämän jälkeen siirryin ihanan tilavalta “hevipuolelta” toiselle puolelle missä on mm. kelkka”baana” ja valtava valikoima hoist-laitteita. Tarkoituksena oli tehdä takareisiä laitteessa ja superina sumovetoa levypainolla (toimii muuten hyvin, kun levypaino on halkaisijaltaan iso ja pakottaa jalat aukeamaan kunnolla!) ja ehdinkin yhden sarjan tehdä molempia, kunnes yksi salin omistajista, Pikkalan Timo bongas mut takareisilaitteelta ja kysyi saisiko hän näyttää mulle GHR-laitteen, kun se selkeästi sopisi mun treeniin. No sehän passas mulle!

En ollut ikinä päässyt GHR-laitetta testaamaan (siitä ei kuvaa saatu, kun puhelin oli tytöllä leikkihuoneessa, mutta tässä esimerkkikuva) ja olihan se aluksi aika hurja. Mulla ei meinannut ihan heti edes mennä jakeluun miten itseään pitää liikuttaa. Mutta kyllä se sieltä löytyi ja Timon tukemana haettiin 3×15.

Tään jälkeen testattiin vielä pikaisesti sissy squat (uusi juttu myös mulle), jonka jälkeen siirryin tekemään vielä itsenäisesti kolme sarjaa sumomavea käsipainolla penkkien päällä seisten. Kymmenen toistoa, joka toisto hitaalla 3 sekunnin laskulla.

Siinä alkaskin olla jo tarpeeksi ja sen jälkeen vielä testailtiin yhdessä hoist-laitteita, kun Markuskin oli omalta yläkropan treeniltään valmis. Markus testaili yläkropan laitteita tehostaakseen omaa treeniään vielä loppuun ja minä testasin alakropan laitteet. Olihan ne hoistit hauskoja!

Treenin jälkeen mä käytin hyväksi vielä poseerausmahdollisuuden ja tein muutamat poset sen verran mitä väsyneiltä jaloiltani pystyin.

Ps. Tää postaus ei ole maksettu mainos! Mutta käykää ihmeessä tutustumassa Fit Seinäjokeen, se on tästä lähin kyllä varsinainen kehonrakennuksen ja fitneksen “the sali” Seinäjoen suunnilla. Mukavaa, kun tännekin on tullut paikka missä fitness- ja kehonrakennusurheilijat kohtaavat. Ja toki sinne väki kuin väki sopii sekaan!

0
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday