Bikinikisaajan ruokailut offilla

Lupasin jonkin aika sitten snäpissä kertoilla hieman tarkemmin syömisistäni ja ruokavaliostani.

Määriä ja kaloreita en aio kertoa, mutta sisällöstä kylläkin. Määrät ovat aina yksilöllisiä ja riippuvat paljon henkilön aineenvaihdunnasta, koosta ja energiankulutuksesta.

Mulla ruokakaappien sisältö on lähes aina samankaltainen. Perusruoka-aineet ovat kananmuna, kana, kala (lohi/seiti), pähkinät, kikhernepasta Tervens, riisi, vihannekset (pakaste ja tuore), kaurahiutale ja kauramaito.Mulla on suunniteltuna ruokavalion runko jota seuraan, sen alkaa muistamaan ulkoa. Näin offilla yritän kuitenkin lisätä ruokamääriä koko ajan suuremmaksi. Kuitenkin niin etten kerryttäisi rasvaa.

Seuraavassa vähän ruokakuviani aamiaisesta iltapalaan.

 

 

 

Aamiaisena lähes aina valkuaispuuroa, lounaalla Tervensin kikherne-pastaa ja kanaa. Kotiin tullessa kanaa ja riisiä, illalla munakas tai puuro, riippuen olenko plussa vai miinus-kaloreilla, sillä mulla kaudet menee tietyllä syklillä, josta voin myöhemmin kertoa lisää. Välissä  on usein töissä tauolla myös banaania ja kahvia. Myös riisikakku-maapähkinävoi kombo tai pähkinät on välipalana usein.

Kuten näkyy, käytän tosi harvoin maitotuotteita ja punaista lihaa. Maidon jätin lähes kokonaan n. 9 kuukautta sitten ennen kisoja, sillä se kerrytti minulle nestettä ja etenkin rahka aiheutti iho-oireita. Punaista lihaa ostan harvoin itselleni kotiin, mutta ulkona sitä saatan syödä. Yritän pikkuhiljaa jos pääsis suht lähelle kasvissyöntiä ja vähentää lihan käyttöä.

Ja kuten silloin tällöin snäpistä ja instasta näkee, niin kyllä syön herkkujakin.   Joskus herkuksi riittää proteiinivanukas (tai keksi kuten alla olevassa kuvassa), riisipiirakat tai leipä. Mutta esim jäätelö tai pieni pulla saattaa mennä 😀 Herkuttelen myös hedelmillä ja marjoilla mielelläni. Karkkia syön harvoin. Ja kun syön ulkona, otan usein mitä haluan ja mitä tekee mieli.

Herkut ja vapaat syömiset kuuluvat kuitenkin kehityskaudelle eli offille, dieetillä pysytään sitten ruokavaliossa tiukastikin

Kotioloissa tulee usein punnittua herkutkin ennen syömistä mutta reissuissa ja juhlissa nautin täysillä. Kun kokonaiskuva on kohdillaan ei satunnainen herkuttelu haittaa, päinvastoin. Kannatan siis rentoa syömistä, tasapainoa ja elämästä nauttimista.

Dieettini ruokavalio on aika samankaltainen, toki enemmän kasviksia ja ei satunnaisia herkkuja. Dieetillä ruokaa tulee sen verran vähän että aineet täytyy valita fiksusti jotta kaikkea tarvittavaa saa ruuasta ja tulee kylläiseksi.

Perusruokavalion lisäksi käytössäni on monipuolisesti lisäravinteita ja ravintolisiä kuten proteiinijauheet, kreatiini, omega-3-kapselit, vitamiinit, aminot… Näistä voin kirjoitella tarkemmin myöhemmin.

Lisää ruokajuttuja, treenejä ja arkeani voit seurata instagramista@fitclarissa ja snäpistä  clarup nimimerkillä!

0
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday