Dieetti alkaa – miksi?

Tänään alkaa mun välidieetti.  Tarkoitus olisi olla 10 viikkoa dieetillä ja tiristää vähän rasvaa pois. Miksi?

Tästä kunnosta lähdetään kiristelemään.

Vaikka kuntoni on ok ja monen mielestä en tarvitse mitään dieettiä niin kyllä sellaiselle on nyt ryhdyttävä. Jos olisin perus treenaaja ja tekisin tätä vain hyvinvoinnin vuoksi, en olisi varma tekisinkö just nyt näin. Mutta mun tarvii ottaa huomioon myös tulevat kisatavoitteet.  Keväällä edessä siintävä kisadieetti on varmaan suurin syy tulevaan välidieettiini. Toki on kiva saada kuntoa kireämmäksi ja vähän katsoa mitä on tarttunut tässä n. 10 kuukauden offseasonilla.

10 viikkoa kiristelyä on ihan ok välidieetiksi. Näin tulevasta kisadieetistä saadaan vähän mukavampi kun ei tarvi ihan niin korkeasta rasvaprosentista lähteä kuin mitä ilman tällaista dieettiä tarvitsisi. Näin on mahdollista päästä parempaan kuntoonkin ajoissa.

Kehonrakennus- ja fitness-lajit vaativat kärsivällisyyttä ja kannattaakin tehdä ja ajatella asioita pitkällä aikavälillä. Oon onnekas kun mulla on tällä hetkellä erittäin fiksu ja perusteellinen valmennus, joten uskon että välidieetti on tässä vaiheessa hyvä ratkaisu. Vaikka olin ihan hyvässä kunnossa viime kisoissa, niin paljon jäi hampaankoloon ja haluan olla parempi. Kehitystä on tullut ja aika varmasti vähän lisääkin tulee (toivottavasti). Totta kai haluan olla myös kireämmässä kunnossa jos sitä vaaditaan.

Vähän ristiriitaisissa tunnelmissa kuitenkin aloitan, koska onhan se kivaa syödä ja herkutella välillä, mutta toisaalta on kyllä kiva päästä kireämpään kuntoon. En viihdy kamalan korkeissa rasvoissa, olen aina ollut suht hoikka ja olossa ja kropassa tuntuu kyllä kun rasvaprosentti on korkeammalla. Se vaikuttaa omaan olemukseen kyllä.

dav

Nyt jää purilaiset kyllä…. Onhan niitä kesällä muutama tullukki syötyä.

Siinä siis pienet perustelut tulevalle välidieetilleni, jonka etenemisestä varmasti kuulette. 🙂

Motioivaa maanantaita kaikille!

0
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday