Kisakausi päätetty

Tässä sitä ollaan taas vihdoin viimein! Mun piti kirjoitella aikaisemmin PM-kisoista ja MM-kisoista ja vaikka mistä, mutta kisavalmistautumiset ja matkustelu vei niin paljon aikaa ja energiaa, että ei blogiin ole meinannut ehtiä panostamaan. Tässä on kuitenkin jo viikko viimeisistä kisoista, joten on ehdottomasti aika kirjoitella.

Edellinen postaushan mulla on PM-kisojen aamulta. Paljon on tapahtunut sen jälkeen ja ehdottomasti kirjoittelen varmasti erilliset jutut vielä tarkemmin kisoista ja meiningeistä ja kuvia tulee varmasti myös aikas mukavasti.

bikinifitness_clarissa_pajukoski_bialystok_oopperatalo

Kisakausi tosiaan päättyi nyt viikko sitten huipentuen Puolan Bialystokissa järjestettyihin maailmanmestaruus kisoihin. Reissu maajoukkueen kanssa kesti muutaman päivän ja oli ihan mahtava kokemus. Perjantaina oli lähtö ja maanantaina tultiin takaisin.

Kisamatka oli tosi miellyttävä maanantai-aamupäivään asti. Lähdettiin aikaiseen hotellilta bussilla kohti lentokenttää ja matkalla joku huomasi että meidän lento onkin peruttu. Hommat hoitui nopeasti ja saatiin uusi lento. Se ei ollutkaan suora, vaan vaihto Kööpenhaminassa, lisäksi Suomeen paluu oli seitsemän(!!) tuntia suunniteltua myöhemmin… En ottanut stressiä, vaikka olisikin ollut muuta suunnitelmaa kuin lentokentällä kykkiminen.

Kisojen jälkeen ehdin nauttia vapaasta syömisestä hetken aikaa ja kisa-iltana herkuttelin vaikka millä. Otin lentokentällä vielä ilon irti kahvilassa ja käytiin hampurilaisellakin. Purilaisen jälkeen, ennen paluulentoa iski jokin vatsaoire. Tuli pahoinvointia ja väsymystä. Ajattelin tietty että nyt tuli syötyä liikaa kaikkea ja aikainen herätys väsyttää.

jaatelo_bikinifitness_clarissa_kahvila

Mutta ei se tainnut ollakaan niin.. Oksentelin monta kertaa, ennen koneeseen nousua ja koneessakin. Olo veti todella heikoksi. En jaksanut edes juoda, vaan lentojen ajan nukuin. Lentoemäntä oli melko huolissaan mun lentokunnosta ennen kuin lähdettiin Kööpenhaminasta, mutta vakuutin että pystyn lentämään. Mulle tuotiin vähän mustikkamehua ennen nousua koska olin niin kalpea…

Päästiin Helsinkiin ja huomasin lähteväni viimeisimpinä koneesta. Pysyin silti tolpillani ja sain matkalaukutkin raahattua lentokentän parkkialueelle. Kotimatkan olin ihan horroksessa, enää ei kuitenkaan ollut paha olo. Mitään en silti saanut juotua vaikka Johannes haki mulle mehun kaupasta. En vaan jakanut, eikä tehnyt mieli.

Tiistai-aamuna menin silti töihin, vaikka ehkä ois ollut viisainta vaan nukkua kotona. Sain sinä päivänä syötyä vain puuron, puolikkaan subin ja kaneli-muroja. Kaksi päivää meni todella väsyneenä, ruoka ei tosiaan maittanut ja vatsa turposi mielettömäksi. Hirveitä kipuja ei ollut vatsassa ennen eilistä kun järkyttävä närästys iski. Sen sai onneksi lääkkeellä loppumaan.

Ja siis en ollut ainoa joka tän vatsaoireen sai. Muutama muukin meidän joukkueesta sai saman, lisäksi muutaman muun maajoukkueen tyyppejä. Jotkut oli olleet jo Varsovassa tiputuksessakin. Olisi varmaan itsellekin ollut fiksua mennä tiputukseen, sillä en juonut edes puolta litraa Varsovan ja kodin välillä… No, meni miten meni.

maitohappobakteeri_närästys_lääke
Näillä helpotusta Puolan tuliaiseen

Koko viikko on mennyt hieman plörinäksi kun ei ole jaksanut samalla tavalla kun ajatteli. Eikä ihan sellainen optimaalisin lopetus kisadieetille. Onneksi pari päivää on ruoka maistunut ja nyt on recorvery -dieetti aloitettu. Kaloreita hieman nostettiin lisää, niin että hiilarit tuli takaisin joka päivälle ja lähes joka aterialle. Silti vielä tarvii olla tarkkana määristä ja kaloreista. Kroppa on nyt niin vastaanottavainen, että jos nyt alkaisi lappaamaan niin paljon kun menisi, niin rasvaa kertyisi nopeasti turhaan. Nälkä kyllä on, se kuuluu edelleen asiaan.

Ruokavalioon lisättiin sentään 1-2 cheat-ateriaa viikkoon ja eilen päätin käyttää sen kortin. Porukat varasivatkin paikallisesta ravintolasta pöydän ja tulivat Forssaan käymään. Mulla oli suunnitteilla kyllä SM-mitali ja kisakauden päätös-ateria jossain muualla, mutta porukat halusivat tulla kun olin ollut sen verran kipeä. Hyvää ruokaa ja seuraa kyllä oli, se on tärkeintä. 🙂

suklaakakku_ravintola_vispilä_herkku
Eilinen jälkkäri

Nyt tässä otetaan rauhallisemmin, tehdään suunnitelmat seuraavaan kisakauteen ja sitten keskitytään muuhun elämään enemmän.