#myfitnessjourney

Heipä hei!

Ajattelin tehdä postauksen omasta kehittymisestäni. Millainen oli lähtötilanteeni ja missä olen nyt? Aloitin siis treenaamisen alkuvuodesta 2013. Vähemmän tosissani, mutta kuitenkin.

En ole koskaan ollut ylipainoinen, enkä kärsinyt suurista itsetunto-ongelmista. Suuremmaksi osaksi kroppani ei ole ollut mulle ongelma tai se, miltä se näyttää. En oikeastaan kamalasti välittänyt siitä mitä se näytti. MUTTA – olihan mulla toive että olisin kurvikkaampi ja muuta. Kuitenkin aina olen ihaillut sporttista vartaloa. Ajattelin sen olevan lähinnä geeneissä ja ruumiinrakenteessa, joten en oikeastaan edes ajatellut että voisin vaikuttaa kroppani muotoon.

2013 vuoden vaihteessa aloin kuitenkin treenaamaan. Aluksi kevvyesti ja ns. höntsäillen.  Aloitin kuitenkin lähes nollasta, aika vähäisellä urheilutaustalla. Taustoista voi lukea täältä! Treeniohjelmassani oli muutama koko kropan treeni ja aikalailla kokonaisvaltaisia liikkeitä kuten esimerkiksi kyykkyä ja maastavetoa. Kyykkyä sain tehtyä ensimmäisiä kertoja n. 15 kilolla.

Tältä näytin vuoden 2013 kesällä:

Painot nousivat ja lihaksiin tuli muotoa. Tulokset näkyivät melko nopeasti ja motivoivat jatkamaan.  En tiennyt mitä odottaa. Itse en ollut katsellut etukäteen mitään fitness-kisaajien kuvia, tai muuuta. Koko treenauksen aloitus perustui ajatukseen, että ainakin olisi joku terveellisempi harrastus.

Pikkuhiljaa vietin salilla aikaa ihan hyvin. Laitoin ruokailuja kuntoon ja aloin käyttämään enemmän lisäravinteita ja muuta. Tavoitteena oli sitten lihaksen kasvastus ja kehonmuokkaus. Käyvin katsomassa ekan kerran kisojakin poikaystävän kanssa. En oikeastaan uskonut että itse ryhtyisin kisaamaan, enkä tiennyt siitä maailmasta oikein mitään.

Kuitenkin joskus tekee virheitä, yksi niistä oli se että aloin syömään kunnolla liian nopeasti. Kroppa alkoi kerätä lihaksen sijaan rasvaa ja paino nousi ja pehmeni. Tää on ehkä pehmein kunto missä olen ikinä ollut. En nyt kyllä tossa kuvassa hehkein ole mutta pointtina onkin tuo kunto.

Tämän oli siis vuonna 2015 ja sitten mulle  päätettiin vetää ensimmäinen dieetti. Se päättyi suht lyhyeen ulkomaanreissun takia. Tässä kuntoa siltä ajalta.

Tuona aikana olin jo innostunut bikini fitneksestä ja ajatuksena hyvin todennäköisesti joskus nousta lavalle. Vuoden päästä jo olinkin sitten kisadieetillä. Valmistautuminen ensimmäisiin kisoihin oli jännittävää ja opin paljon. Karsinnoista tuli 2. sija, 1 piste jäi voittajasta. SM-kisoissa kunto ja lookki riitti 8. sijaan. En ole kamalan pettynyt. Toki aina toivoo että kunto olisi parempi, kirepämpi ja joitankin asioita toki olisi toisin voinut tehdä. Paljon siis ekasta kisaprojektista oppi.

Ensi kisoihin tulossa huomattavia parannuksia joka osa-alueelle ja oikeastaan olen tulevasta innoissani ja toivon että asiat sujuvat.

Tällä hetkellä muutaman viikon välidieetin lopulla fiilis on hyvä. Kehitystä tullut kisojen jälkeen ja homma toimii.  Tältä siis näyttää nyt.

 Kisojen jälkeen on erittäin paljon panostettu alakropan treenaamiseen ja kehittämiseen. On todella jännittävää nähdä miltä kehitykseni näyttää sitten tulevaisuudessa lavalla kun sinne päästään. Joten homma jatkuu!

Ja eräässä aikaisemmassa postauksessani lupailin jossain vaiheessa kertoa suunnitelmistani, joiden toteutumista jännitin. Lupaan, että tulevana viikonloppuna paljastan, mitä on mielessä!

1
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday