Preppiläisen vapaa ateria

Kisapreppiä takana seitsemän viikkoa. Nopeasti aika tässä menee! Ainakin tältä erää pahimmat stressit (siitä edellisessä postauksessa) on takana päin ja viime viikonloppuna puhjennut allerginen nuha selätetty. Homma on alkanut taas tosiaan rullaamaan ja kunto on kiristynyt mukavasti.

Viime viikolla paino tippui yhtäkkiä. Reagoinnin tallensin Snappiin 😀

Kaloreita on laskettu muutamaan otteeseen, pahemmin nälkä ei vaivaa ainakaan vielä. Pieneen nälkään tottuu. Parin eri aterian jälkeen olo on sellainen, että olisin mää enemmänkin voinut syödä, mutta sen kestää kyllä.

Käväisin viime viikolla Helsingissä treenaamassa Annan kanssa ja sain luvan vapaaseen ateriaan! Ihan mahtavaa. Hiilaripitoista, perus ruokaa sen verran mitä tykkään syödä ja ilman puntaria. Mitään mättöä tää ei siis tarkoittanut, vaan jotain perus kotiruokaa tai esimerkiksi sushia tai vastaavaa.

Perjantaina treenattiin reisiä Töölössä

 

Vapaa-ateria suunniteltiin siis pienimuotoiseksi hiilaritankkaukseksi. Katsotaan miten kroppa reagoi hiilihydraatin tankkaukseen. Usein tarkoituksena on täyttää glykogeenivarastoa ja useimmiten myös kiihdyttää aineenvaihduntaa. Ja vapaan aterian merkitys pääkopallekkin on huomattava. Se kannustaa jaksamaan ja antaa tietynlaisen rentoutushetken.

Noh, pari päivää sitten pyörittelin, että mitä sitä tekis ruuaksi. Vaihtoehtoja oli paljon. Makaronilaatikko ei olisi hullumpaa, tortillat olis herkkua, lohi ja uudet perunat kanssa. Vaikea valinta edessä!  Kuitenkin tällä kertaa päädyin katkarapu-nuudeli wokkiin. Kylkeen leipää, jotain mahdollisimman valkoista 😀 Päädyin patonkiin.

Empire ja ruokaa.

 

Olin koko eilisen päivän niin hyvällä tuulella kun vain mietinkin sitä, että saan syödä (lähes) mitä tahansa! HIITin aikana mietin vaan kotona odottavaa ruokaa ja sain lisäboostia.

Ajattelin että onhan tuossa jo syötävää, varmaan tulen ihan täyteen. Kuitenkin kun wokki-lautanen oli tyhjennetty ja patonkia mutusteltu lähes kaikki, tuntui että en ollut syönyt tarpeeksi. Mietin nopeasti teenkö puuron vai mitä, mutta päädyin Bodylabin pannareihin. Nopea tehdä vielä aterian kylkeen ja päälle tuoreita mansikoita. Söin lisäksi myös pienen pullan, koska pulla <3.

Tällaisen herkuttelun jälkeen tuntui jo siltä että oli syönyt ja päätin ateriani siihen ja painun nukkumaan.

Nyt tän päivän olen tarkkaillut kuntoani, aamulla ei tavallista kireämmältä vaikuttanut mutta nyt kun päivällä olen kuntoa katsonut, niin tuntuu kyllä ainakin suonia olevan hyvin esillä. Näin myös mun alavatsan suonet jo!

Dieettiä on jo tovi mennyt ja tämä oli ensimmäinen pieni tankkaus ja vapaasti syötävä ateria tällä dieetillä. Taas jaksaa painaa eteenpäin!

 

 

2
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday