Treeneistä palautuminen

Palautuminen treeneistä on tärkeää kehityksen ja hyvinvoinnin kannalta. Itselläni erityisesti etureidet olivat jossain vaiheessa niin jumissa, ettei kehitykstä tapahtunut eikä oikein saanut edes tuntumaa treenatessa.

Lämmittelyllä, loppuverryttelyllä ja muulla kehonhuollolla treeneistä palautuu.

Mulla on tapana lämmitellä 10 minuuttia juoksumatolla tai pyöräillen, sen jälkeen teen hieman keppijumppaa ja “heilutteluita”. Sen jälkeen aloitan kevyillä sarjoilla josta siirryn varsinaisiin sarjoihin. Treenin loppuun taas juoksumatolle ja nopeat venytykset.

Lepopäivinä on hyvä rullailla ja hieronta tottakai palauttaa. Myös kevyempää treeniä ja kävelyä voi tehdä. Hieronta auttaa aina ja pyrin ainakin kerran kuussa käymään hierojani Jonin luona hierottavana.

Ei saa myöskään missään nimessä unohtaa ravinnon osuutta palautumiseen. Kehon on saatava tarpeeksi ravintoa kehitykseen ja toipumiseen. SIksi kannattaa käyttää palautusjuomaa ja myös syödä pian treenin loputtua.

Itse käytän palautumiseen nopeaa hiilihydraattia (osan juon jo treenin aikana, kuten viimeksi kerroin) ja heraisolaattia. Helppo tuote palautumiseen on Activlabin Recovery 2.0, paljon vitamiineja, proteiinia ja erilaisia hiilihydraatin lähteitä.

0
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday