Hääkellot soi ja nyt äitiä vähän väsyttää…

“And they said I do

 

Maanantai… Onneksi, luojalle kiitos , mulla on loma. Viikonloppu oli hauska, mutta nyt äitiä vähän väsyttää. Lauantaina tanssittiin pitkäaikaisimman ystäväni häitä.

Itkulta ei vältytty, ruoka ja juoma oli hyvää …

 

…ja nesteytyksestä tosiaan pidettiin huolta.

Perjantain piti olla rauhallinen koti-ilta ladaten akkuja seuraavan päivän matkustuksia ja hääjuhlia varten. Kaikki menikin hyvin rauhallisesti, kunnes klo 22 saimme kuningasidean ystävänäni kanssa kuljetuttaa hänet taksin voimin parvekkeellemme viinilasilliselle ja voi kun se ei koskaan jää yhteen lasilliseen ja yöunet jäikin hyvin hyvin lyhyiksi.

Jotenkin sain kuitenkin kasattua itseni, eikä väsymys tainnut juuri ulospäin näkyä, mutta hääjuhlat venyivät aamukuuteen, hotellihuone tuli luovuttaa klo 12 ja siirtyä seuraavaksi freshinä veljen pojan rippijuhliin, paljoa ei aamulla hymyä siis irronnut. Sitten kakut ja kahvit naamaan ja edessä taas ensin 1,5 h ajomatka hakemaan Amandaa hoidosta, joka kaikkien “onneksi” oli sopivasti sairastunut ja kärsi kuumeesta raukkaparka, joten jouduin siitä ihmisrauniosta, mikä musta oli jäljellä repimään vielä ekstrapaljon äidillistä huolenpitoa, kun ei itsestäkään olisi ollut voimia pitää huolta. Sellaista on olla äiti.

Noh, neiti kyytiin ja toinen lähemmäs kahden tunnin ajomatka selätettävänä ennen kuin pääsee omaan sänkyyn ja voi veljet, se oma sänky tuntui nirvanalta kun sinne vihdoin pääsi. Mutta olo ei kuitenkaan ole siis helpottanut vielä tänäänkään. Toivottavasti huomenna olisin jo elävien kirjoissa. Tätä se on kun ne sanoi, ettei vanhuus tule yksin. Oi aikoja, jolloin juhlittiin useita päiviä putkeen, nukuttiin kun ehdittiin ja ei huolta huomisesta.
Toista se tänäpäivänä on. No pääasia on, että rakastavaiset saivat toisensa, veljenpoika pääsi ripille ja minä olen nyt kotona! 😀

Amen.

1
Jaa:

This Post Has 7 Comments

  1. Kaura auttaa, syö kauraa ja palaudut nopeammin viiniviikonlopusta!
    Kaurassa on runsaasti vitamiineja
    Kauraan on pakattu monenlaisia vitamiineja ja hivenaineita. Kauraa popsimalla saa niin E-vitamiinia, sinkkiä, seleeniä, kuparia, rautaa, magnesiumia ja mangaania. Pitäisikin kai kysyä, mitä kaurasta ei saa?
    Kaura toimii antioksidanttina.
    Kaura vaikuttaa kehoon suotuisasti myös suojaamalla elimistön rasvoja hapettumiselta, siis toimimalla antioksidanttina. Kauran sisältämä E-vitamiini on tehokas hapettumisen torjuja, kun taas fytiinihappo suojaa elimistöä ympäristömyrkyiltä.
    Kaurassa ei myöskään ole liikoja kaloreita ja se laihduttaa.
    Kaurassa myös noin 15% proteiinia, eli melkein yhtä paljon kuin joissain lihoissa. Kaura pitää myös vatsan kunnossa ja estää kaikenlaisia vatsa ongelmia.

    Ryypy illan jälkeen ennen nukkumaan menoa kannattaa aina juoda vähintään puoli litraa vettä ja ottaa särkylääke, silloin on paremmassa kunnossa aamulla, eikä krapula iske niin kovaa! Tämä “tunnettu” krapulan vähentämis neuvo joka toimii.
    Parempia oloja, oikeasta ravinnosta ja nesteytyksestä! 😀

  2. Kiitos vinkeistä! 🙂

  3. Moi Ira , mitä mieltä sinä olet vartalopositiivisyydestä, lihavuuden tai laihuuden huonojen puolien peitamisestä ja siihen liityvista asioista, viitaten toisen bloggaajan artikkeliin…http://www.rantapallo.fi/mungolife/2018/07/09/mielipidemaanantai-vartalopositiivisuus/
    Miten treenaat viikoitain ja miksi treenaat niin sekä mikä on tavoitteesi?
    Mikä elämässäsi onnellista ja mikä elämänfilosofiasi tai mitä haluat sekä mihin pyrit ja miksi?

    Joko syöt aamiaiseksi ja välipaloiksi kauraa ja suomi marjoja, sekä voit paremmin?
    Jos ja kun näin teet huomaat paremman olon noin 1-2 viikossa, jos syöt päivässä 2 kertaa kaurahiutaleita noin 1,5 dl ja monipuolisesti marjoja saman verran päivässä.
    Ne voi myös juoda smootieina, se sujuu helposti.
    Eikä näistä saadut kalorit estä sinua syömästä muuten normaalisti, kaura kun laihduttaa ja estää rasvoja, kolesterolia imeytymästä, sekä pitää vatsan kunnossa kuitujensa sekä betaklukaanin ansioista.
    β-glukaani on tärkeä ravintokuitu, joka alentaa veren LDL-kolesteroliarvoja muodostamalla suolistossa veden kanssa geelin, joka estää kolesterolia imeytymästä elimistöön . Beetaglukaanin muodostama geeli sitoo itseensä ohutsuolessa sappihappoja ja vie niitä pois elimistöstä. Sappihappojen yksi rakennusaine on kolesteroli. Maksa käyttää elimistössä jo olevaa kolesterolia uusien sappihappojen tekemiseen poistuneiden tilalle. Näin veren kolesterolipitoisuus alenee.

    Kokeile niin huomaat 🙂

    Punajuurikin supersuperfoodia, onko se sinulle tuttu ruoka-aine?

    1. Moikka, vastaan näihin kysymyksiisi aihealueittain seuraavien postausten merkeissä 🙂 kiitos kommentista!

  4. Mitä kaikkea sun ig mansikka pläjäyksessä oli?

    1. Moi, laitan ohjeen seuraavaan postaukseen 🙂

  5. Mitä kaikkea sun ig mansikkapläjäyksessä oli? Oliko se hyvää?

Vastaa

Close Menu

Black Friday