• ira kiander banneri

Noin viikon uutiset

PÄÄSYKOE

Niin se pääsykoematsku tosiaan julkaistiin ja odotukset kuten sanottu, oli, että nyt päästään helpolla kun aikaakin on niin vähän. Olin hyvin, hyvin väärässä ja ensimmäinen reaktio oli materiaalin nähtyäni paniikki-itku.

Kaikki toiveet siitä, että tällä kertaa onnistun tuntui valuvan vessan pöntöstä alas. Ensin tuli vaan sellanen ei ei ei-fiilis, mutta päivän asiaa sulateltuani ja muutaman kerran syvään hengiteltyäni olen nyt päättänyt olla luovuttamatta ja tehdä parhaani. Viimeksi suomenkielinen osuus oli noin 90 sivua ja englanninkielinen osuus about 15 sivua. Tällä kertaa englanninkielisen osuuden pituus on 80 sivua ja suomenkielinen 40 sivua. Ja olen todella paljon hitaampi lukemaan vieraalla kielellä etenkään ko. tekstiä, jossa on paljon uutta sanastoa verrattuna suomeksi luettuun, joten hädintuskin ehdin lukea kertaakaan läpi matskua saatika muista sitä ulkoa. Blaah…. Toisaalta sama tilannehan tässä kaikilla on, mutta katsotaan miten käy. Tuntuu tyhmälle nyt, kun keväällä kauhisteli silloista matskua, vaikka tähän verrattuna se oli kuin olisi lukenut ilta-sanomia. Eipä tässä aikaa sitten paljon muulle jää kun lukemiselle iltaisin.

 

FLUNSSA

Täällä on otettu nyt käyttöön mm. joka aamuinen berocca-annos ja toivon siitä olevan apua vastustuskyvyn tueksi, lisäksi valkosipulia menee joka ruokaan, mutta edelleen yskä jatkuu… mikä hitto tässäkin on kun ei mene ohi.

 

DIEETTI

Nyt kipeenä ollessa syöminen lähti taas ihan omille raiteilleen ja kun ei ole päässyt flunssan takia urheilemaankaan, niin tuntui että paisuin peiton alla vaan kaksinkertaiseksi, koska ihan tosissaan mun ei paljoa tarvi lipsua ja paino nousee hetkessä. Maanantaina sitten päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja sain ainakin nesteet ja pahimman turvotuksen pois kun vedin viikon aikana lounaaksi ja aamupalaksi ateriankorvikkeita ja kotona sitten kevyen päivällisen. Ma-pe vaaka näytti vajaa 5 kg vähemmän. Jee!

SUUNNITELMAT

Jotta arki ei kävisi liian tylsäksi, niin päätettiin hyvän ja hyväksi matkakumppaniksi osottautuneen ystäväni kanssa ostaa lennot marraskuulle Pariisiin! Odotan reissua ihan hulluna! Aivan ihana kaupunkiloma edessä, jota odottaa!

 

Tässäpä oli tän viikon kuulumiset pääpiirteissään… stressi ja kiire on syynä siihen, ettei tännekään ole ehtinyt päivittää tällä viikolla aiemmin.

Koittakaa te nauttia viikonlopusta, mä annoin eilen itselleni luvan rentoutua after workien merkeissä, mutta tänään nenä kiinni “kirjaan” taas!

 

2
Jaa:

This Post Has 2 Comments

  1. Kannattaa koittaa kaurahiutale marja smootieita joka päivä niin ei flunssan pitäisi vaivata.

    Mustikkaa, puolukkaa, mansikkaa, viinimarjoja, vadelmaa ym..Mustikka yksi parhaista ja jos olet variksen marjaa pääsyt keräämään se vielä parempi muiden marjojen kanssa. Mutta Mustikkaa ja mielen mukaan muita marjoja, saman verran kaurahiutaleita vedenkera ja tehosekoittimeen, voit laittaa hiukan hunajaa. Sopivasti vettä. Kaurahiutaleet liukunevat veteen. Laita juomapulloon jos teet enemmän säilyy jääkaapissa hyvin 3-4 päivää suljetussa treenijuomapullossa.
    Juot aamulla ja illalla noin 3 desiä ja voit paremmin. 🙂
    Vesi ja siihen puristettusitruunamehukin hyvä ateriajuoma jos se siihen sopii tai ihan aamullakin.
    Kannattaa myös syödä terveellisiä kasviksia, punajuurta, muitakin juureksia sipuleita ja hyvä kuten kerroit valkosipulia. Proteiinia kannattaa ottaa kalasta ainakin 2-3 kertaa viikossa, kourallinen pähkinöistä joka päivä ja terveellisistä juustoista, valkoiset jauhot, leivät, pullat ym pois, eikä liikoja perunaa, riisiä tai pastaakaan.
    Sokeria ei kannata varsikaan kipeenä syödä yhtään ellei se ole hunajaa.
    Asidofiilus piimääkin voi juoda joka päivä muutaman desin.
    Sinkki ehkäisee myös flunssaa…
    Jos näin syöt niin ei varmasti flunssat vaivaa 🙂

    1. Kiitos vinkeistä! Pitää testata! 🙂

Vastaa

Close Menu

Black Friday