Fitnesskilpailijan hiilaritankkaus kuvina

Tiistaina koitti ensimmäinen hiilihydraattitankkaus uudella kaavalla – aiemmin korkeakalorisempi päivä oli ollut makrojakaumaltaan “normaali”, eli sekä hiilihydraatteja että proteiinia ja rasvaa oli tullut kaikkia reilummin. Tällainen korkeampikalorinen päivä on ollut mukana joka viikko dieetin alusta lähtien, poislukien viimeiset 2-3 viikkoa, jolloin kiristettiin dieetin tahtia.

Uusitulla kaavalla makrojakauma muuttui niin, että kalorimäärä pysyi samana, mutta hiilihydraattien määrää nostettiin ja rasvoja laskettiin. Nyt tämä päivä ajoitettiin myös lepopäivään, kun aiemmin olin aina treenannut korkeakalorisena päivänä.

Aamulla kävin normaaliin tapaan 40 minuutin aamukävelyllä. Lisäksi ennen aamupalaa otin tyhjään vatsaan kuitulisän sekä maitohappobakteerin ja boulardiin – nämä ovat siis käytössä päivittäin.

1. ateria

Kaurahiutaleita, heraproteiinia, marjoja (ja paljon kanelia!). Lisäksi ensimmäisen aterian yhteydessä vitamiinit ym., kuppi vihreää teetä sekä kahvia

 

2. ateria

Riisiä, kanaa, ananasta sekä kuppi vihreää teetä

 

3. ateria

Kuten aamupala – kaurahiutaleita, heraproteiinia, marjoja sekä kuppi vihreää teetä

 

4. ateria

Riisiä, seitiä, ananasta sekä kuppi vihreää teetä

 

Näissä annoksissa ei estetiikalla juhlita, mutta tältä se totuus näyttää! Jos väität riisiä kuivaksi, niin vinkkivitonen – tee kuten minä, eli keitä riisit ylisuuressa määrässä vettä. Lopputuloshan on luonnollisestikin puuromaista mössöä, eikä ehkä kovin kaunista katseltavaa, mutta mä keitän riisini lähes poikkeuksetta näin ja se on ihan parasta! Saat myös syödä määrällisesti enemmän.

5. ateria

Aivan samalla kaavalla kuin 2. ateria eli riisiä, kanaa ja ananasta.

 

Käytännössä päivä sisälsi siis kaksi erilaista ateriaa – puuroateriat ja riisiateriat. Tietysti puuron olisi voinut tehdä muistakin kuin kaurahiutaleista, mutta itse tykkään käyttää kauraa, koska se maistuu vaan niin paljon paremmalta kuin esimerkiksi tattari. Riisin kanssa proteiininlähteenä olisi voinut käyttää mitä tahansa rasvatonta liha-/kana-/kalatuotetta. Päivän aikana en syönyt ollenkaan kasviksia ja suolan määrä oli normaalia pienempi (eli ateriat eivät juurikaan maistuneet miltään), mutta pääasia on, että sai enemmän ruokaa nassuun!

Tankkauspäivällä oli toivottu vaikutus – kaikki hiilarit menivät siis koneesta läpi, eli seuraavana aamuna paino oli täysin samoissa lukemissa kuin tankkauspäivän aamuna. Tankkauksen myötä myös seuraavana päivänä treenissä irtosi kunnolla hiki ja lihaksissa on pientä pyöreyttä verrattuna tyhjään kroppaan. Seuraava hiilaritankkaus ajoitetaan luultavasti siihen, kun paino on tullut jonkin verran (0,5-1 kg) alaspäin tästä edellisen tankkauspäivän aamupainosta.

♥ Jade

0
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday