Viimeinen dieettiviikko ja viimeistelyt

20 viikkoa dieettiä takana, eikä tunnu laisinkaan siltä! Ihan käsittämätöntä, että melkein puoli vuotta ollaan tahkottu tätä dieettiä ja nyt se on sitten ohi. Aika on kulunut ihan älyttömän nopeasti ja dieetti ei ole missään nimessä tuntunut liian raskaalta – päin vastoin, voisin helposti jatkaa dieettiä vielä vaikka kuinka pitkään jos  tarve vaatisi! Itseasiassa mä jopa haluaisin vielä jatkaa tätä. Mutta niin kai se on, että kaikki loppuu aikanaan!

Varsinaisia dieettiviikkoja tuli siis kokonaisuudessaan kaksikymmentä, ja jokaisesta viikosta (tai vähintäänkin parin viikon välein) olen kirjoittanut omia fiiliksiäni ylös, sekä kertonut kuinka dieetti on edennyt ja mitä muutoksia ollaan tehty. Osan näistä kirjoituksista löydät vanhasta blogistani.

Palataan hetkeksi vielä viime viikkoon, eli viimeiseen varsinaiseen dieettiviikkoon.

Dieettiviikko 20

Viikko kului samalla kaavalla kuin pari aiempaakin – oma fiilis oli aika rauhallinen ja rento. En juurikaan ajatellut omaa kuntoani ja parhaani mukaan yritin olla välittämättä siitä. Valmentajalle laitan kuntokuvia säännöllisesti, joista hän sitten näkee kunnon ja antaa tarvittaessa palautetta. Kuten viimeksi mainitsinkin, oma silmä sokaistuu peilikuvalleen totaalisesti, joten mun on itse aivan turha spekuloida omaa kuntoani – en kuitenkaan näe sitä realistisesti.

Viikon aikana muistaakseni kolme eri ihmistä mainitsi siitä, kuinka pienikokoinen olen ja kuinka kunto on kuulemma edennyt. Itse en ole viikkoihin huomannut juurikaan muutosta, enkä myöskään käsitä omaa kokoani. Tuntuu edelleen siltä, että olen ihan normaalipainoinen ja ns. normaalin ihmisen mitoissa. Ainut mikä itselleni tuo hieman konkretiaa omasta koosta ovat vaatteet – käytännössä kaikki vaatteet roikkuvat päällä, lukuunottamatta pienimpiä salitrikoita mitä omistan.. Ei puhettakaan, että voisin käyttää vanhoja “normaalin kokoisia” vaatteitani niin, että ne istuisivat päälle. Puntarilla en siis ole käynyt 2-3 viikkoon, joten painosta minulla ei ole tällä hetkellä minkäänlaista käsitystä. Jos vain muistan, niin tsekkaan painon kisa-aamuna, sen mä haluan tietää!

Onko arvauksia? Kommentoikaa ihmeessä!

Tällä viikolla sain postissa myös bikinit, jotka ovat aivan mielettömän ihanat! Kiitos tuhannesti Sahara Beauty & Design! ♥

Viimeisellä dieettiviikolla kaikki tehtiin edelleen saman kaavan mukaan, treenit normaalisti, aamuisin 40 minuutin aerobinen ja treenien päälle lyhyt HIIT. Ainoa poikkeus olivat jalkatreenit, joita kevennettiin eikä jalkoja tehty enää loppuun asti. Alkuviikosta sain uuden ruokavalion, joka sisälsi kaavan viimeistelyviikolle. Viimeistelyt aloitettiin omalla kohdallani jo lauantaina, viikko ennen kisoja. Ja tässä kuulette tarkempaa ohjelmaa!

Viimeistelyviikko
Lauantai 29.9.

Perjantai-iltana matkustin kotipaikkakunnalleni ja lauantaiaamusta kävin vanhalla kotisalillani (niiiin paras paikka!) tekemässä aerobisen. Puolilta päivin lähdettiin ajamaan kohti Helsinkiä, jossa istuinkin kokonaiset 5 tuntia kampaajan penkissä. Ensimmäinen steppi kohti kisalookkia oli siis hiusten laitto – mulle on ollut koko ajan päivänselvää, että laitan kisoihin hiustenpidennykset ja vielä pitkät sellaiset. Pidennyksethän mulla on ollut käytössä jo pitkälti yli vuoden, vaikka viimeaikoina päässä onkin ollut vain pari teipinpätkää.

Viiden tunnin istumisen jälkeen oli saatu tukka värjättyä ja lisäkarvat päähän. Mulla ei ole koskaan ollut näin pitkiä hiuksia (sitten lapsuuden) ja vaatii kyllä jonkun verran totuttelua! Hiukset ovat koko ajan edessä ja niitä on vaikea laittaa kiinni. Mutta on nämä kyllä sen arvoiset!

Lauantaina startattiin myös uudella ruokavaliolla, kalorimäärät pyörivät samoissa kuin normaalisti dieetin treenipäivinä, mutta makrojakauma on täysin eri. Hiilihydraattien määrää korostetaan ja rasvat ovat minimissä. Lisäksi mukaan tuli pari eri lisäravinnetta – kultapiiskua, glysiiniä ja C-vitamiinin määrää nostettiin.

Lauantaina lähdin vielä illalla klo 21 junalla takaisin kohti Kuopiota ja kotona olin puolilta öin.

Sunnuntai 30.9.

Sunnuntaina oli viimeinen kova treeni, 40 minuutin aerobinen sekä HIIT. Olo oli aika väsynyt (osaltaan ehkä jo senkin johdosta, että pari edellistä yötä oli mennyt aika vähillä unilla), mutta treenit sai hyvin puristettua loppuun asti.

Maanantai 1.10.

Maanantaiaamusta kävin puolen tunnin kevyellä kävelyllä (jalka alkaa vihdoin kestää kävelyä, jes!) ja aamupalan jälkeen suuntasin salille. Treenejä kevennettiin kauttaaltaan ja yhdessä treenissä vedetään mieluiten koko kroppa läpi. Myös HIITit jäivät pois!

Salilta lähdin juoksujalkaa kynsien laittoon – asia, jota mulla ei ole koskaan ollut! Rakennekynsien laitto kesti noin puolitoista tuntia ja lopputulos on aivan mielettömän ihana! Instagramin storysta on voinut bongailla kuinka fiiliksissä olen ollut näistä kynsistä..

Pitkät kynnet vaati hiusten tavoin pientä totuttelua, mutta näihin tottui huomattavasti nopeammin kuin hiuksiin! Ja täytyy kyllä sanoa, etten ihmettele, miksi ihmiset käyvät laitattamassa kynsiään ja käyttävät rakennekynsiä, onhan nämä aivan mielettömät! Voisin itsekin hyvin kuvitella pitäväni näitä jatkossa, mutta toisaalta se prosessi, joka omalle kynnelle tehtiin, oli mielestäni aika karu. Kunhan nämä kynnet ovat aikansa eläneet, taidan palata takaisin omiin au naturel -kynsiini, jotka myöskin ovat olleet suhteellisen pitkät. Mutta en voi kuitenkaan tarpeeksi hehkuttaa näitä kynsiä, oon aivan rakastunut!

Tiistai 2.10.

Tiistaina oli varsin aikainen herätys, sillä olin vakaasti päättänyt mennä kouluun aamun luennolle (viimeksi olin ollut koulussa edellisen viikon keskiviikkona ja skipannut torstain sekä perjantain..). Ennen koulua pyöräilin kaatosateessa salille tekemään 25 minuutin kevyen aerobisen ja siitä litimärissä vaatteissa ja koko omaisuus mukana yliopistolle.

Koulun jälkeen heitin pikavisiitin salille (ehdin poseerata n. 10 minuuttia..) ja sitten pyöräilin taas sata lasissa, vesisateessa, hierojalle. Dieetin aikana olen panostanut hierontaan entistä enemmän ja suosittelen sitä kyllä kaikille! Ennen dieettiä kävin hieronnassa n. 3-4 viikon välein ja dieetin puoliväliin asti noin 2-3 viikon välein. Puolivälin paikkeilta eteenpäin tihensin hierontaa 1-2 viikon väliin ja käytännössä olen käynyt hieronnassa viikottain, riippuen aina miten ollaan saatu ajat sattumaan. Kaikille kuopuolaisille pienenä vinkkinä – jos kaipaat hyvää hierojaa, niin suosittelen lämpimästi Amritaa! Mielestäni on äärimmäisen tärkeää löytää hyvä luottohieroja, jolla käydä säännöllisesti ja joka tuntee sun kropan.

Tiistai-iltana edessä oli vielä ultimaattinen pakkausrumba, sillä mun piti kasata lähes viikon tavarat laukkuun kaikkine kisatarpeineen.

Keskiviikko 3.10.

Keskiviikkoaamusta lähdin junalla Kouvolaan, jossa ensin pyörin kaupoilla mm. ostamassa vaatteet kisojen jälkeiselle illalliselle (ihan vaan siksi, että mulla ei ole ainoitakaan siistimpiä vaatteita, jotka istuisivat päälle..) ja sitten treffasin valmentajaa viimeisen kerran, kahden viikon tauon jälkeen. Valmentaja tsekkasi kunnon ja kuulemma hyvältä näyttää, vaikka kroppa nesteinen vielä olikin. Edellisestä kerrasta nesteisyys oli kuitenkin vähentynyt ja loppuviikkoa kohti suolan määrää vähennettiin, jolla tietysti olisi vaikutusta nesteiden liikkumiselle. Valmentajan kanssa käytiin vielä läpi itse kisapäivää, mm. mitä takahuoneeseen tarvii mukaan ja kuinka homma yleisesti ottaen siellä etenee. Itselläni ei oikein ollut edes mitään kysyttävää kisapäivään liittyen, jotenkin oon saanut pidettyä melko rauhallisen fiiliksen koko ajan (mitä nyt nesteisyys on ollut ainoa pieni huolen aihe). Salin puolella katsottiin kuinka lihaksia saadaan pumpattua ennen kisoja ja loppuun vedin lyhyen “hikiaerobisen”.

Torstai 4.10.

Aamupäivästä kävin salilla tekemässä viimeisen kevyen treenin yläkropalle ja vastaavanlaisen hikiaerobisen treenin päälle. Lisäksi tuli vedettyä viimeiset poseeraukset. Torstaipäivä oli pienoista hullunmyllyä kun täytyi ravata muutama eri kauppa läpi ja tehdä vielä viimeisetkin hankinnat, mm. meikkejä, ruokaa, jumppamatto jne.

Illalla edessä oli tavaroiden pakkaaminen (lähes) valmiiksi perjantaita varten sekä paljon puhuttu sheivausrumba.

Perjantai 5.10.

Nokka kohti Lahtea ja rekisteröintiä!

1
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday