Fitnesskuulumisia: paino, kalorit, treenit, kisat?

Moikka ja ihanaa viikon alkua!

Mä huomaan että mua ahdistaa tämä marraskuinen pimeys pikkusen. Tuntuu jotenkin että väsyttää helpommin kun tuntuu että aina on aikainen aamu tai myöhäinen ilta. Mulla on myös ollut paljon kouluhommia ja tuntuu että joululoma tulee enemmän kuin tarpeeseen muutaman viikon päästä. Olemme lähdössä perheeni kanssa jouluksi Rukalle. Ihanaa päästä jouluiseen lappiin rentoutumaan. <3

Marraskuun ykkösherkku! (yhteistyössä Delight Finland:in kanssa)

 

Ajattelin vaihteeksi kertoa vähän ”fitness kuulumisiani”. Kilpailuista on nyt aikaa reilut 7 viikkoa ja kisadieetin jälkeen lähdin pikkuhiljaa totuttelemaan kroppaani suurempiin ruokamääriin että saisin painoa ylöspäin taas normaaleihin lukemiin. Kisojen jälkeen söin vapaammin mutta järkevästi. Dieetin jälkeen ei liian äkkiä saa alkaa syömään liian suuria määriä. Tämä sen takia että aineenvaihdunta pysyisi mukana matkassa. Olen kertonut etten viihdy laihana taustani takia, joten välillä minua ahdisti olla kisakunnossa. Koska painon kanssa pitää olla maltillinen, minusta tuntui ettei paino noussut tarpeeksi nopeasti. Onneksi alaetaan jo pikkuhiljaa olemaan normi lukemissa painon suhteen.

Itseasiassa en jaksasanut juurikaan käydä vaa`alla kisojen jälkeen. Kävin kuitenkin jossain kohtaa (n. 3 viikkoa kisojen jälkeen) ja ahdistuin kun huomasin ettei paino ollut noussut kun 1-2 kiloa kisojen jälkeen. Ruokaa lisäsin joka viikko suurinpiirtein 100- 150 kcal päivän kaloreihin ja söin jos jäi nälkä. Koska paino oli noussut vain noin vähän, nostimme valmentajani kanssa kaloreita reippaammin ja nyt olen edelleen samalla ruokamäärällä. Viikonloppuisin syön silti aikalailla vapaasti. Tällä hetkellä treenipäivänä tulee syötyä noin 2500 kcal joka tuntuu aika sopivalta määrältä. Tarkentaakseni vielä, en todellakaan syö samoja ruokia tai lue paperista kaikkea mitä suuhuni laitan. Olen opiskellut ja opetellut paljon näitä ravintoasioita ja tiedän aika hyvin mitä mikäkin ruoka- aine sisältää ja kuinka paljon on minulle tarpeeksi. Valmentajani antaa makrojakauman ja kalorimäärän eli oikeanlaisen rungon syömisiini takaakseen optimaalisen kisoista palautumisen. Pidän tärkeänä säilyttää rentous syömisessä, enkä jaksa todellakaan esimerkiksi stressata siitä.

Joko oot maistanut?

 

Painoni oli kisoissa hurjan vähän, mutta nyt se alkaa olemaan jo ihan ok. Eli tällä hetkellä painan n. 58 kg ja tavoitteeni on painaa jouluna jo ainakin 60 kg! Aijon tulevan vuoden aikana kasvattaa ja kehittää lihasmassaani kunnolla. Paljon ruokaa, lepoa ja treeniä. Olisi siistiä saada lihasta niin että painoni nousisi vaikka 65 jossain kohtaa. 🙂 Mutta paino on tosiaan pelkkä luku enkä jaksa sitä näin offilla sen kummemmin miettiä. Sen tiedän, että ensi kerralla kun kilpailen bikini fitneksessä, olen lihaksikkaampi kun viime kerralla. Tavoitteeni kisata seuraavan kerran on tosiaan keväällä 2019.

Siinä vähän tämän hetkisiä fitnessfiiliksiä. Nyt lähden salille nauttimaan kovasta treenistä. Viime viikolla minulla oli lepoviikko ja tällä viikolla treenaan selkätreenit tuplana. Treeni on minusta paras lääke tämän pimeän aiheuttamaan väsymykseen!

– Johanna

This Post Has 4 Comments

  1. 💖💖 2019 tulee aika kova paketti lavalle 🤩

    1. Matu <3

  2. Siteeraan Matua ❤️💪🏼💪🏼

    1. <3

Sulje