Karkinkorvikkeet x 6

Moii! Mites hurisee?

Minulla on tänään ollut tehokas, mutta kiva päivä. Tänään olen pitänyt lepopäivää salilta, koska lihakseni ovat sen verran kipeät. Varsinkin eilinen yläkroppatreeni osu ja upposi! Minulla on tavoitteena saada kasvatettua yläkropan lihasmassaani vuoden aikana kunnolla, joten treenit ovat tällä hetkellä sen mukaiset.

Olen siis ehtinyt tekemään kaikkia muita juttuja tänään. Aamulla tein kouluhommia ja muutamia työjuttuja koneella, päivällä kävin siskoni kanssa lounaalla ja nyt minulla on pakkausprojekti meneillään muuttoa varten. Illalla saamme vielä ihanan Alonan tänne Poriin Energy Puls Wellness Center:ille vetämään poseeraustreenit.

Mutta itse asiaan! Koska nyt ollaan keskellä viikkoa ja herkkupäivät ovat usein asetettu viikonlopun puolelle, ajattelin ehdottaa muutamia juttuja mitkä menevät melkein täydestä karkista, mutta ovat terveellisiä! Eli jos multa kysytään niin sopivat vaikkapa päivittäiseen kohtuulliseen käyttöön. 🙂

Mieti ennen kuin valitset välipalasi! Good`N`Go patukat ihan lemppareita! 🙂 (Yhteistyössä Semper Gluteeniton kanssa)

Raakaherkut/ Raakapatukat/ Vegaaniset patukat
Yllätys että taas hehkutan näitä. 😀 Mutta en turhaan hehkuttaisi. Silloin kun minusta tuli täysin maidoton, jäi myös rakastamani suklaa aikalailla pois. Nykypäivänä löytyy myös erilaisia vegaanisia suklaita ja tummia maidottomia suklaita, mutta itse olen hurahtanut erilaisiin raakasuklaisiin, raaka-/vegaanipatukoihin ja kaikkiin mahdollisiin raakaherkkuihin.

Mulperin marjat (ja muut marjat)
Tosi hyviä ihan sellaisenaan! Sopivat myös esim. puuron päälle, itsetehtyyn granolaan tai jugurtin/ rahkan sekaan. Kyseisissä marjoissa ihana vähän toffeinen makea maku.

Banaanikaurakeksit/ Banaaniletut
Näihin herkkuihin minulla on miljoona eri reseptiä, tai keksin ne pikemminkin sillä hetkellä vain päästäni. Siksi on hankala antaa tarkkaa reseptiä, mutta tässä on suuntaa- antavia. Suosittelen omien reseptien testaamista! Yllätyt vielä. 🙂
Kaurakeksejä voi tehdä sekoittamalla kaurahiutaleita, banaania, psylliumkuitujauhetta, kanelia, ruususuolaa, kardemummaa, vettä, haluamaasi makeutusta (esim. steviaa, agavesiirappia, hunajaa), ja vaikkapa kookosöljyä tai voita. Muotoile keksejä ja laita uuniin hetkeksi (olisiko mulla yleensä joku 10 min?). Jos haluat kekseistä proteiinipitoisempia, lisää sekaan kananmunaa tai herajauhoa. Törkeän hyvää ja helppoa!
Banaanilettuja teen yleensä kaurahiutaleista, banaanista ja kananmunista. Lisäksi laitan taikinan sekaan psylliumkuitujauhetta, kanelia, kaardemummaa, suolaa ja vähän vettä. Paistan letut kookosöljyllä miedolla lämmöllä pannulla. Toimii myös vohveliraudassa tai uunissa.

Itsetehtyjä suklaisia banaanikaurakeksejä!

Omenaherkku
Minusta omena on niin hyvää, että saatan pilkkoa sen nätisti lautaselle, ripotella päälle kanelia, lämmittää itselleni glögiä ja napostella ”luonnon karkkia” hyvän leffan parissa. Joskus jos haluaa panostaa, voi kehittää tätä herkkua paistamalla omenanpaloja kookosöljyssä tai tehdä terveellinen omenakaurapaistos niin että sekoitat kaurahiutaleet, kaneli, suola, makeutus ( taas esim. stevia, agavesiirappi, hunaja), kananmunaa ja kauramaitoa. Aseta ohuet kookosöljyssä esipaistetut omenansiivut vuokaan ja kaada taikina niiden päälle. Laita uuniin 200 asteeseen n. 20- 30 minuutiksi.

Proteiinipatukat
Osa proteiinipatukoista on mielestäni todella hyvän makuisia ja menevät itseltäni täysin karkin korvikkeena jos tilanne sitä vaatii. Proteiinipatukoita ei välttämättä kannata jatkuvasti olla popsimassa, tai ainakin kannattaa kiinnittää huomiota niiden ravintosisältöön. Niitä on meinaan joka lähtöön. Kolme asiaa mihin itse kiinnitän huomiota on sisältääkö patukka gluteenia (silloin ei se sovi minulle), sokerin määrä/ mitä makeutusta on käytetty ja proteiinin muoto. Itselleni sopii parhaiten ja voin muutenkin suositella heraisolaatti- muotoa. Kaksi patukkaa mitä voin suositella on esim. Quest Bar ja Delight- patukat.

Linssisipsit
Ei nyt ihan karkista mene, mutta halusin ottaa nämäkin suolaiset ihanat uudet tuttavuudet mukaan. Eli aivan sipsin makuisia linsseistä tehtyjä lastuja. Yhdessä pussissa on n. 200 kaloria eli kevyttä tavaraa. Näitä on saatavilla ihan normi kaupoista, suosittelen maistamaan!

(Yhteistyössä Semper Gluteeniton kanssa)

Herkullista viikkoa! <3
– Johanna

1
Jaa:

This Post Has 2 Comments

  1. Njamskis!! Kiitos vinkeistä, kaikki melkeen jo testattu ?❤️

    1. Jee! Ole hyvä! 🙂 <3

Vastaa

Close Menu

Black Friday