MITÄ LAITTAA LAUTASELLE?

Pääsääntöisesti syön kotona ja hyvin! Lounailla tulee käytyä, mutta niissäkin paikoissa joita suosin saa perusruokaa mitä söisin kotonakin. Suurinpiirtein ainakin, en sano etten söisi koskaan burgeria tai kävisi sushilla. Teen sitäkin, mutta en päivittäin, enkä edes viikoittain. Enkä sano että ruokani näyttää aina näiltä kuvilta. Ei todellakaan, monesti ne on astioissa viksinvonksin mukana repussa tai lautasella ei niin kuvauksellisesti.

Tietysti tulee päiviä viikoittain esim. töissä kun ei ehdi syömään yhtä säännöllisesti ja hyvin kuin vapaapäivinä. Kuitenkin pyrin mahdollisuuksien mukaan aina ruokailemaan hyvin ja “oikein”. Tällä ajatuksella mielestäni pääsee jo pitkälle. Lisäksi en koskaan ole nälässä. Treenaan paljon joten syön niin paljon kuin keho pyytää. En laske kaloreita tai punnitse ruokaani. Tietysti olisi varmasti paikallaan tehdä laskelmat ja tarkistaa kohtaako kulutus, saanti ja sisältö. Näin voisi parantaa entisestään kehon oloa ja kapasiteettia suorittaa kun polttoainehommelit olisi täysin kohdallaan.

Mietitkö vielä – Miksi mietin mitä syön? Siksi jotta tulen isoksi, vahvaksi ja voin hyvin!

Voisin siis suositella jokaista katsahtamaan oman päivänsä ruokailua ja miettimään auttaako se niitä tavoitteita mitä sinulla on?

On sinulla tavoitteena painonpudotus, lihasmassan lisääminen, puhtaammin syöminen, parempi olo tai mikä vain, niin katso päiväsi ruokailua ja mieti auttaako se sinua vai päinvastoin? Muista olla rehellinen, monesti moneen ongelmaan löytyy ratkaisu niinkin läheltä kuin mitä valitsemme lautasellemme ja käytämme polttoaineena, joten ratkaisukin on yhtä ”helppo” päätä tehdä erilaisia valintoja! Jos et osaa ja pysty pyydä joltain apua.

Aamu alkaa aina aamupalalla!

  • Kahvi kauramaidolla + kookosöljyä
  • Kauraleipä (reseptin löydät tästä), paistettu pekoni ja kananmunat 
  • Smoothie

Lounas / Päivällinen

Proteiinia, hiilaria, rasvaa!

Välipala

  • Smoothie (Puolukka, vadelma, kaurahiutale, vesi, kookoshiutale, c-vitamiini-, magnesium-, proteiini-, ja msm-jauhe)
  • TAI Banaanilettu marjoilla

Iltapala

  • Omeletti – kanamuna, liha, mausteita ja rehuja
  • Smoothie tai marjakippo

Ihanaa viikonloppua! Itsellä se menee yövuoroissa ja aurinkoon lähdöstä haaveillessa. Toivon kyllä varpaat ja sormet ristissä haaveiden käyvän toteen. Pieni D-vitamiini tankkaus olisi paikallaan!

xo Mia 

1
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday