Projekti pyrstön metsästys

Buuti, äässi, beba, pylly, pyrstö, tarakka.. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Rakkaalla lapsella on myös monta muotoa. On lättä takapuolta, on persikan pyöreitä luonnonlahjakkuuksia, on koko vartalon äässejä ja kadonneita pyrstöjä.

Varoitus! Tässä blogissa luvassa siis puhetta buutista ja sen treenaamisesta.

Mä omistin muuten ennen tällaisen kadonneen pyrstön, ihan oikeasti. Takapuoli joka oli jäänyt matkan varrelle jonnekin kulman taakse. Muistan ikuisesti rakkaan ystäväni kommentin yökerho Apollon vessassa ja huomatkaa hän pystyy tällaisen kommentin heittämään helposti mulle ilman, että vetäisin siitä herneitä nenään. Kommentti meni jotenkin lyhykäisesti näin; sun pitää ruveta treenaa enemmän pyrstöö, kun ei sitä oo enää. Silloin tajusin, että jumankeuda mun takapuoli oli kadonnut. Johtui paljolti siitä, että ennen painon pudotusta se oli aika lailla erilainen johtuen elopainosta. Ja kun paino tippui katosi mun pyrstö…

Tää oli aikaa jolloin kartoin aika paljon jalkatreenejä, inhosin kyykkyjä ja muutenkin treenasin aika paljon yläkroppaa. Päätin ottaa härkää sarvista, ja ruvettiin tutustumaan silloisen treinerini kanssa jalkatreeniin joka ei ois mulle se stop merkki vaan, että saisin siitä oikeasti joka kerta hyvän fiiliksen. Lisättiin treeni ohjelmaan askelkyykyt, etu- ja takakyykyt, suorin jaloin maastavetoa, jalkaprässiä. Pikkuisin askelin eteenpäin ja huomasin, että aloin oikeesti treenaa jalkoja ja pyrstöä kerran viikossa ilman suurempia tuskia. Pikku hiljaa, tää alkoi myös näkyy tuloksina buutissa. Alkoi vartalo figuuri näyttää peilistä ihan erilaiselta mulla oli perkele pyöree buuti!! Kyllä sitä on tullut treenattuakin. Ihan hyvä siis, että niitä tuloksia tuli. Kun sitten peilistä huomasin ton muutoksen. Niin tottakai mä soitin mun ystävälle, että woman mulla on tarakka again. 😀 Kikatukselle ei meinanut tulla loppua, koska muisteltiin tota iltaa Apollossa ja hänen pyrstö kommenttiaan.

Nykyään treenaan treinerini kanssa kivoja ”poltto” sarjoja kuminauhan avustuksella. Helkutin yhden jalan kyykkyjä smith laitteella, lantion nostoja pidolla. Ja kyllä mua välillä oikeasti itkettää se polte, mutta tulekset vaatii uhrautumista. Mun 3 suosikkia tarakka treeniin on ehdottomasti:

Etu- tai takakyykky

Kyykky ristikkäis-taljalla

Suorinjaloin maastaveto

Lantion nosto, Kuminauha kävely, kelkan työntäminen, yhden jalan kyykky, jalkaprässi leveällä..Okei kuulostaa siltä, että oon selkeästi tajunnut sen, että jalkojakin ja tarakkaa on super siisti treenata. Niin ja mielelläni otan vinkkejä vastaan hyvistä buuti liikkeistä!

Isot kiitokset ja terkut menee kameran toisella puolella olleelle jalkatreeni expertille, koska joo ollaan vedetty erilaisia kyykkyhaasteita. Tollasia haasteita on hyvin upee tehdä sellaisessa tsemppaavassa ja hymyilevässä seurassa. Koska voin kertoo, että ei ollut yks eikä kaks kertaa mielessä heittää pyyhe kehiin 10×10 etukyykky rääkissä. Ja ilman supportusta en olis varmaan kovinkaan usein jalkaprässissä vetänyt sellasia painoja ylös. Treenaaminen on oikeesti siistimpää, tai mä diggaan ja paljon kun siinä on joku toinen sparraamassa ja haastamassa suo oikeesti sarjan loppuun.

Minkälainen on sit hyvä pylly? Pitääkö olla pyöree, kiinteä, muodokas, latta, pehmee, pieni vai iso? Nää on maku kysymyksiä. Mun buuti, on mun buuti ja sun buuti on sun. Tärkein on kuitenkin et sä oot itse tyytyväinen siihen. Se, että se on just siinä kunnossa missä sä haluat sen olevan. Muiden mielipiteillä ei oo oikeesti väliä.

Rakastakaamme siis tarakoitamme ja rääkätkäämme niitä hyvällä sykkeellä.

 

-Aurinkoa ja halauksia sun viikonloppuun-

 

 

 

0
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday