Barcelona part. 1

Kotiuduttiin eilen Barcelonan reissulta, joka venähti päivän pidemmäksi lentojen myöhästymisen vuoksi. Olimme siis kolme yötä Barcelonassa ja yhden yön Oslossa. Olin pitkään haaveillut Barcelonan matkasta, koska olin lukenut siitä paljon kehuja ja nähnyt niin kauniita kuvia. Jaan nämä Barcelona postaukset vähintään kahteen osaan, jottei näistä tulisi mahdottoman pitkiä. Kuvia tuli otettua monta sataa, joten varautukaa kunnon kuvaoksennukseen.

Ruoka

Kuulemani mukaan Barcelonasta löytyy mielettömiä ruokapaikkoja ja se piti kyllä paikkansa! Eksyimme kyllä pari kertaa myös todella surkeisiin ravintoiloihin, mutta pääpiirteittäin ruoka oli hyvää. Kaksi lempparia olivat aamupalaa koko päivän tarjoava Brunch&Cake (myös instasta monille tuttu) sekä kasvisruokaan painottunut Flax&Kale. Flax&Kale sijaitsi hotellimme kulmalla, joten siellä tuli käytyä joka päivä lounaalla. Oli ihana huomata kuinka suuri kasvisruoka/vegaanivalikoima kaupungista löytyi. En ole vegaani, mutta pyrin syömään kasvispainotteisesti ja Barcelonassa se oli todella helppoa. Kaikki alla olevien kuvien ruuat ovat vegaaneja. Vinkkinä vaan niille ketkä ajattelevat, että vegaanit syövät vain tylsiä salaatteja!

Hotel Midmost

Hotellin valitsin sijainnin mukaan, koska olimme kohteessa vain muutaman päivän en halunnut, että matkustamiseen paikasta toiseen menee liikaa aikaa. Olimme jo etukäteen miettineet, että rannalla emme tule aikaamme tällä reissulla viettämään, vaan keskitytään syömiseen ja kaupungissa kiertelyyn. Barcelona on kyllä oiva kohde mikäli haluaa yhdistää ranta- ja kaupunkiloman samaan, mutta me valitsimme tällä kertaa pelkän kaupunkiloman. Hotellimme oli Hotel Midmost, joka sijaitsi aivan kaupungin ytimessä, parhaiden shoppailupaikkojen vieressä. Samalla kadulla hotellimme kanssa sijaitsivat muun muassa Bershka, Zara ja Pull&Bear. Hotelli oli ihana, palvelu hyvää ja kattoterassi upea. Kattoterassilla kävimme vain ilta-aikaan ihailemassa pimenevää Barcelonaa, mutta päivällä terassin uima-allasta ja aurinkotuoleja olisi ollut ihana hyödyntää. Todellakin suosittelemisen arvoinen paikka.

Ensimmäiset päivät

Ensimmäinen päivä (tai puolikas päivä, koska saavuimme n. viiden maissa iltapäivällä hotellillemme) meni lähinnä kaupungissa pyörimiseen ja syömiseen. Seuraavana päivänä lähdimme kävellen katsomaan nähtävyyksiä, kuten Casa Milaa, Casa Batllóa sekä tietysti tunnettua Sagrada Familiaa. Iso plussa hotellin sijainnille myös tässä, sillä suurin osa nähtävyyksistä sijaitsi kävelymatkan päässä. Lisäksi saimme kartan hotellilta, jossa oli tärkeimmät nähtävyydet merkattuna. Sen avulla oli helppo suunnistaa kohteisiin.

Tarkoituksemme oli mennä katsomaan Sagrada Familiaa sisälle asti, mutta jonot nähtyämme totesimme, että parempi tyytyä tarkastelemaan kirkkoa vain ulkoa. Emme muutenkaan lomillamme ole niinkään turistinähtävyyksien perään, vaan kiertelemme mielummin omin päin katuja ja katselemme paikkoja. Sunnuntai oli hyvä valinta nähtävyyksien katsomiseen siinä mielessä, että kaikki vaateliikkeet olivat suljettuina. Pystyi keskittymään täysin kiertelyyn ilman shoppailuhoukutuksia. Miinuksena se, että kaikki muutkin turistit olivat keksineet saman.

Kuvista näkeekin, mihin keskityttiin lomalla; ihailemaan hienoja rakennuksia ja nauttimaan hyvästä ruuasta.

Toivottavasti tykkäsitte tällaisesta kuvapainotteisesta postauksesta. Kysymyksiä saa laittaa, jos jokin jäi mietityttämään. Barcelona part.2 on vielä tulossa! 🙂

Jaa:

This Post Has 2 Comments

1. Avatar

Voi vitsi miten upeita kuvia! 😍 Oon ite lähdössä kans Barcelonaan kahden viikon päästä, joten tää postaus tuli oikein sopivaan saumaan! Ainakin tuonne Brunch & Cakeen on päästävä, kun nyt näin noi jälkkärit 😛

Kiitos! Barcelona on kyllä niin kaunis kaupunki, että riitti kuvattavaa 🙂
      Suosittelen ehdottomasti Brunch&Cakea! Yksi löytyy siitä keskustasta ja yksi rantakadulta. Harmittaa, kun ei käyty myös siinä rannalla olevassa, koska siellä olis ollut myös aika kuvauksellista sisällä 😀