Helppo ja herkullinen smoothiebowl

Olen smoothieiden suurkuluttaja ja ne kuuluvat päivittäiseen ruokavaliooni. Niiden avulla tulee helposti syötyä suuret määrät kasviksia ja marjoja. Niihin on myös helppo niin sanotusti piilottaa terveellisiä, mutta pahanmakuisia kasveja, kuten esimerkiksi selleriä. Usein laitan smoothieihin myös lisäravinteita, jotka paljaaltaan syötynä eivät ole kovin hyviä, kuten l-glutamiinia ja erilaisia viherjauheita.

Eilen tein taas päivän välipalasmoothien ja heittelin kaapeista sekaan vähän mitä löytyi. Lopputulos oli niin herkullinen, että ajattelin jakaa sen myös tänne. Pohja tässä smoothiessa on melko samanlainen kuin yleensäkin tekemissäni välipalasmoothieissa. Marjapohjaisiin smoothieihin tykkään usein lisätä jotain proteiinijauhetta sekaan, mutta esimerkiksi vihersmoothieihin en.

Helppo ja herkullinen smoothiebowl

  • 1 banaani
  • loraus kookosjuomaa
  • 1 mitallinen vadelmaheraproteiinia ( itse käytin Foodspring-merkin heraa)
  • pieni pala inkivääriä
  • pakastemansikoita
  • pakastemustaherukoita
  • pakastemustikoita

Kaikki blenderiin ja sekaisin! Bowlin päälle heittelen milloin mitäkin, tähän laitoin chiasiemeniä, pensasmustikoita, tyrniä, nektariinia ja teelusikallisen sokeroimatonta maapähkinävoita.

Nopea ja terveellinen välipalavaihtoehto. Suosittelen kokeilemaan.

Ja loppuun täytyy sanoa, että en arkena useinkaan oikeasti käytä smoothieni koristeluun tällaista aikaa, vaan juon ne nopeasti kulahtaneesta karhutuopista.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

5
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday