Miten syön ja herkuttelen? Päivän ruokailut ja paino näytillä!

Yleensä mun rytmi menee niin, että heräilen aamulla joskus 06-30-07.30 välissä. Ensimmäisenä herätessä pussailen haukkua ja sitten nousen ottamaan kupin kahvia. Samalla kun se tippuu heitän aamutakin niskaan ja tossut jalkaan. Syön oikeastaan joka aamu samaa aamiaista;

En ole dieetillä, mulle on tärkeintä että ruoka mitä syön on ravitsevaa ja terveellistä. Olen oppinut sen, että jokaisella aterialla tulee olla proteiinia, hiilihydraattia sekä sitten kasviksia/salaattia. 

Ja sitä kaavaa noudatan esimerkiksi myös buffetissa tai ravintolassa, en koskaan tilaa esim pastaa jossa pelkästään vaikka juustokastike, vaan valitsen esim kanapastan tms. 

Herkkupäivinä yritän syödä normaalin aamiaisen sekä lounaan ja sitten vedän sen karkkipussin ennen dinneriä (tai osittain ennen ja jälkeen). En vedä koko päivää aivan täysin plörinäksi vaan yritän pysyä normaalissa ja sitten herkuttelen lisäksi, sillä takaan ettei ole ihan niin huono olo seuraavana päivänä. Minulla on yleensä herkkupäivänä sunnuntai, koska sunnuntai on jotenkin niin ihanan rauhallinen päivä ja herkkuihin on kiva lopettaa viikko. 

Nyt kesällä olen treenannut suunnilleen kolme salia viikkoon jonka lisäksi kaikki aerobiset mitä on sopinut aikatauluun + koiralenkit. Normaalisti yritän pitää niitä saleja siellä jossain 4-5 viikossa, mutta kesällä pitää myös nauttia elämästä. EIKÖS?! 

Aamiaiseksi kananmunia joista toinen ilman keltuaista, vitskut, smoothie marjoilla ja sitruunavettä sekä kahvia.

Jos treenaan illalla syön monesti jotain kevyempää lounasta, esim pinaattikeittoa tai salaattia tonnikalalla. Pinaattikeitto on ihan sikahyvää ja halpaa.

Välipalaksi vedän yleensä riisikakkuja (lue;friggs chiansiemen+merisuola) ja häränleikkelettä, välillä teen lisäksi vihermehua johon laitan minttua, avokaadoa, kurkkua, sitruunaa ja pinaattia.

Tässä mun lempparimössöä, tacomaustettua 10% naudan jauhelihaa, riisiä, punasipulia ja jalapenoja. Omnom.

Iltapalaksi vedän 4 kananmunan munakasta, tomaattia, kurkkua, kalkkunaa jne mitä kaapissa sattuu olemaan.

Sportlifelta käytän myös välipalaksi puddingia maussa suklaa/toffee.

Tällä hetkellä minun paino on 60-61kg ja tämä on ehdottomasti se paino jossa viihdyn kaikista parhaiten. Jossain kohtaan painoin 58kg ja se oli aivan liian vähän minulle, koin että olin ‘riutunut’ rintakehästä ja kaikki luut näkyi ja implantinreunat jne. Ei jatkoon. Pari vuotta sitten painoin 68kg ja ei sekään kyllä minulle sopinut. Ei jatkoon.

Kyllä jokainen tietää mikä paino on itselleen se kaikista sopivin ja sitä kannattaakin sitten tavoitella, tietysti paino muuttuu myös kun kehon koostumus muuttuu esim rasvasta lihakseen.

Kun keho voi hyvin ja ennen kaikkea mieli voi hyvin, niin sen kyllä huomaa kehityksessä ja kropassa. Tällä hetkellä minulla on niin hyvä olla ja huomaan sen kaikesta tekemisestä. <3

Jos sinua kiinnostaa nähdä miten treenaan, voit seurata minua Youtubessa, siellä on monia treenivideoita.

https://youtu.be/N7S6gi6oaW8

Mainitakseen vielä, etten olisi tässä näin tasapainoisena ilman maailman parasta valmentajaa Timo Elorantaa.

Onko sinulla joku kysymys näistä? Kommentoi ihmeessä!

Tjaba! Ska berätta lite om hur jag äter och tränar. När jag vaknar på morgonen så börjar jag med att kramas med winston, han är ingen morgonmänniska precis så han gillar när jag kommer fram och kramas. Brukar vakna kring 06.30 -07.30, lite beroende på dag förstås.

När jag väl kommer upp från sängen drar jag på kaffemaskinen och under tiden kastar jag på mig morgonrock och tofflor.

Jag har ingen diet jag följer och bantar absolut inte. Försöker äta nyttigt och tillräckligt, det betyder att jag vid varje måltid väljer att ha protein, kolhydrater och något grönt på tallriken, spelar ingen roll om jag äter hemma eller ute. Skulle aldrig få för mig att beställa tex en pasta med endast ostsås, utan skulle välja en med kyckling också.

Brukar ha mina cheat-days på söndagar, men även då försöker jag fundera lite vad jag stoppar i mig. För det mesta äter jag en nyttig (normal) frukost och lunch, men äter friare resten av kvällen. Det bästa jag vet är ju lösgodis och gillar tanken att avsluta veckan med godis och mys i soffan.

Nu på sommaren har jag inte tränat riktigt lika mycket som normalt, vill ju hinna njuta av livet också. Har tränat ungefär 3ggr i veckan på gymmet +  då allt annat som tex när jag varit ute och sprungit eller bara på promenad med hunden.

För tillfället väger jag kring 60-61kg. Det här är en bra vikt för mig, jag trivs bäst såhär. Vägde 58kg i nåt skede och då kände jag mig verkligen som ett benrangel, inte kul alls. Inte för att 68kg ett par åt tillbaka heller passade mig. Mådde asdåligt.

När man mår bra i kropp och knopp så märks det i utveckligen också, speciellt när det gäller kroppen. Stress och mörka tankar är en sån sak som gör kroppen trött och svullen. Alla vet nog själv vilken vikt som är den bästa för en själv och just nu mår jag så bra att jag absolut inte vill ändra på något. <3

Fråga mig gärna om du har frågor <3

* Sponsored by sportlife *

9
Jaa:

This Post Has 6 Comments

  1. Moi hei kysyisin Timo Elorannan kanssa treenaamisesta, saako häneltä ostettua treeniohjelmia, tarkoitan siis että-ohjelmia kun en pääse kovinkaan usein pääkaupunkiseudulle? Mutta pystyykö häneltä ostamaan etävalmennuksia? 🙂

    1. Hei <3
      Laita viestiä info@badassathletes.fi niin he vastaavat sinulle mikä olisi sinulle sopivin vaihtoehto. Suosittelen koko tiimin valmentajia lämpimästi. Ihanaa kesää!

  2. Syötkö ollenkaan iltapalaa? Jotenkin näytti tosi vähältä toi sun ruokamäärä… Kun nykyään puhutaan kaikkialla että yleensä varsinkin naiset syö liian vähän niin jotenkin ajattelin että noinkin kovaa treenaava söisi enempi? Eihän tässä kohta enää tiedä minkä verran uskaltaa/pitää popsia että saa ruotonsa timmiksi.

    1. Heippa, syön kyllä. Se on jotenkin hassusti jäänyt mulla kirjoittamatta suomeksi. Iltaisin syön yleensä 4kananmunan munakkaan 🙂

      Syön ruokavalion mukaan jonka ammattilainen tehnyt minulle minun tarpeiden mukaan. Jokainen ihminen on yksilö ja tämä postaus ei ole mikään kehoitus että näin pitää syödä. Tämä on vaan erittäin toivottu postaus ja vastaan siihen rehellisesti.

      Suosittelen kaikkia käyttämään maalaisjärkeä ja jos haluaa ruokavalion niin se kannattaa hankkia ammattilaiselta.

      Ihanaa kesää sinulle. <3

  3. Moikka!
    Kyselisin,että mittaatko aina grammoina ruoan kotona vai katsotko silmämääräisesti itselle sopivan annoksen?😊 Haluaisin itse oppia syömään oikean kokoisia annoksia, mutta mitenhän sen voisi maalaisjärjellä tehdä, ettei tarvitsisi mittailla? Lautasmallikin voisi toki olla hyvä😊 Toi oli hyvä vinkki, että haluat joka aterialla saada protskut, hiilarit ja kasvikset ja käytät sitä kaavaa myös ravintolassa, otan tän tekniikan haltuun!😉
    Vaikutat somen välityksellä oikein ihanalta ja aidolta ihmiseltä! Kaikkea hyvää sulle😍

    1. Heippa,
      Kiitos kommentista <3 en mittaile enkä punnitse mitään ruokia. Katson silmämääräisesti tarpeeksi proteiinia ja hiilaria ja vihreää syön niin paljon kun jaksan ja tekee mieli. Jos haluat, voit punnita kansa ja jauhelihaa yhdesti niin opit miten paljon sen kuuluisi olla. Esim 120-150grammaa.

      Ihanaa kesää sinulle <3

Vastaa

Close Menu

Black Friday