Dieettiviikko vol 6

Dieetti etenee. Mennään jo viikolla kuusi, mikä tarkoittaa sitä, että vielä on kuukausi jäljellä. Sen jälkeen suunnitelmat on vähän avoinna, mutta taidan nostaa hiilareita hieman ja alkaa treenaa kovemmin. Aerobispainotteinen hitkyttely salilla tuntuu nyt jo hieman tylsältä.

Treenit

Mullahan siis tosiaan on ollut vain ja ainoastaan ravintovalmennus tämä nykyinen. Treenikertojen määrän ja treenit olen kaikkinensa miettinyt itse. Kuten kirjoitin aiemmin, niin en lähtenyt tekemään kaikkea täysillä, vaan vedän tän keto-osion nyt kevyemmällä treenillä ja keskityn siihen, että ravintopuoli pysyy täydellisesti hanskassa.

 

Ruokavalio

VHH ruokavalio sopii mulle todella hyvin. Mulla ei ole mielitekoja, ei väsymyspiikkejä eikä mitään hiilihydraattien tuomaa turvotusta, kehon nesteilyn vaihtelua tai muuta tylsää. Voisin jopa kuvitella eläväni näin. Mitä askeettisemmin syön, sen pienempiä poikkeamia minun tarvitsee tehdä tunteakseni herkuttelevani.

Viikottainen hiilihydraattitankkaus on edelleen mun mielestä hieman tyly. En tartteis ihan niin tiheää tankkaamista, mutta valkun ollessa ehdottomasti sen kannalla, pidän siitä kiinni. Toisaalta ehkä se ennaltaehkäisee myös repsahduksia, jotka koen taas liian jyrkän dieetin varjopuoliksi. Muistan muutamankin kerran aiemmista dieettikokemuksistani (niistä tiukimmista), että huomasin syöväni ohi ohjeen vasta kun ruoka oli jo suussa. Jatkuvassa nälässä eläminen saa mielen käyttäytymään ihan kummallisesti. Tällä dieetillä mulla ei ole ollut nälkää kuin ajoittain. Nälkä ei myöskään ole tullessaan niin kova ja vaativa, että mun pitäisi tarttua kiinni ensimmäiseen vastaantulevaan ruokaan olipa se sitten mitä hyvänsä.

Kaipaan hiilareita lähinnä aamuisin ja treenien jälkeen. Mun mielestä niiden puuttuminen vaikuttaa palautumiseen, sillä normaalisti olen kipeimmilläni 12-24h treenin jälkeen, ja jo täysin palautunut kolmannen päivän kohdalla. Nyt pahin päivä on vasta toinen päivä treenistä ja sitä saattaa kestää jopa neljänteen treenin jälkeiseen päivään saakka, vaikka treeni ei mitään kovin intensiivistä edes ole.

Tulokset

Viisi kokonaista viikkoa hakattiin päätä seinään. Ennätin jo todeta itselleni, että ei tästä tule tuon taivaallista. Mutta päätetty mikä päätetty ja sen takana seisotaan – siksi dieetin lopettaminen ei ole käynyt mielessä yhtään ainutta kertaa.

Paino kääntyi viikolla 5 lopultakin laskuun ja toivon todella tämän olevan pysyvä trendi. Mitään kilomääriä en nyt tähän ala hypettää, koska viikottaisina tapahtumina raportoitaessa kokonaisuus ei tule esille. Kuvat ja painon lopullisen miinusmäärän tulen kyllä julkaisemaan sitten, kun proggis on ohi. Mutta summasummarum – onneksi olen sisulla jatkanut pettymyksistä huolimatta. Nyt näyttää jo valoisalta taas 🙂

 

<3: Tanja

3
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday