High carb aamupala

Virtaa pitkäänkin päivään high carb aamupalalla

Päivän tärkein ateria on epäilemättä aamupala. Älä skippaa sitä, ikinä! Aamiainen käynnistää aineenvaihdunnan laittaen kropan töihin heti aamusta. Tämä tukee myös laihduttamista, ja nimenomaan juuri sitä se tukee eniten. Ilman aineenvaihduntaa ei tapahdu mitään, ei myöskään rasvanpalamista. Jos aamupala ei muuten maistu, niin surauta kaikki aineet koktailiksi ja kulauta alas juomalla. Näin helppoa se on!

 

Raikas high carb puolukkasmoothie

Annoksessa on kaksi eri kokovaihtoehtoa, eli passaa itsellesi sopivankokoiseksi valitsemalla jompikumpi ääripää (esim puolukoiden osalta 0,5dl tai 1dl ja jos valitsit 0,5dl puolukoita, niin ota sitten 1,5 banaania ja 125g maitorahkaa jne.)

 

0,5-1dl jäisiä puolukoita

1,5-2 kokonaista banaania (myös pakastettu banaani käy)

125-250g maitorahkaa

1-1,5dl kylmää vettä

1rkl chian siemeniä

 

 

Surauta ainekset blenderissä sekaisin

Jos kaipaat lisää viileyttä, laita pari jääpalaa joukkoon

Kaada smoothie kippoon ja lisää chian siemenet sekaan

Nauti!

VINKKI! Jos jätät smoothien jääkaappiin muutamaksi tunniksi, saat ihanan chiavanukkaan!

 

Annoksen makrot

Hyvä aamupala sisältää sopivassa suhteessa rasvaa, hiilihydraattia ja proteiinia. Liian usein hyvälaatuinen rasva unohtuu lisätä aamupalaan. Tässä aamupalassa proteiinien ja hiilihydraattien suhde on kunnossa ja myös hyvät rasvat ja kuidut on huomioitu.

Tässä puolukkasmoothiessa on;

 

Hiilihydraattia 43g

Rasvaa 5g

Proteiinia 36g

361kcal

 

Mikä parasta, annos ei sisällä yhtään lisättyä sokeria, teennäisiä maku- tai väriaineita eikä mitään muutakaan huonoa. Täyttä namia alusta loppuun, puhdasta ja helppoa!

<3: Tanja

0
Jaa:

Vastaa

Close Menu

Black Friday