WINTER WAR 2018 KARSINNAT KÄYNNISSÄ – LAJI 1 – OMA TULOS JA MIETTEET

Odotuksen aika on nyt viimein ohi ja karsinnat on lähteneet käyntiin, ensimmäinen laji on julkaistu. Lajissa tulee tehdä aikaa vastaan tälläinen setti:

Yleinen sarja:

Aikaa vastaan:
27-21-15-9

Tempaus
Soutu kcal
Yleisliike tangon yli hypyllä

Timecap: 25 min

Painot:
Miehet: 40kg-50kg-60kg-70kg
Naiset: 30kg-40kg-45kg-50kg

Tästä videosta näet koko setin tarkemmin selitettynä:

Vaikka kuinka selitin viime postauksessani että en valmistaudu karsintoihin vaan kisoihin ja lajit tehdään vaan pois alta. Niin kyllä sitä jostain syystä onnistuin jännittämään koko päivän enkä osannut muuta ajatellakkaan 😀 Luulen sen johtuvan siitä että tietää sen tulevan sattumaan koska tavoite on ottaa ihan kaikki irti mitä lähtee..  Tavoitteessa nyt ollaan ja setti tehtiin kerralla läpi, mulla on nyt kevyt viikko menossa muutenkin niin ei maistuisi ottaa toista vastaavaa rykäisyä 😉

Jokainen laji minkä suorittaa tarvitsee yleensä suunnitelman miten sitä kannattaa lähteä suorittamaan, täytyy tietää omat heikkoudet ja vahvuudet ja olla realistinen mihin vauhtiin oma kunto riittää. Tai muuten tulee yliammunta ja seinä tulee liian aikaisin vastaan ja tekee huonomman tuloksen kuin oma kunto oikeasti pystyisi.

Tiesin, että painot eivät ole mitään tässä treenissä, eli kyse on vaan siitä kuinka kovaa pystyy liikkumaan ja etenkin yleisliikkeet pitää mennä kovaa. En tiedä kuinka monelle tämä on itsestäänselvyys mutta erittäin tärkeää on vaihtaa painot niin nopeasti kuin pystyy ja siirtymiset liikkeestä toiseen pitää olla myös nopeita. Esimerkiksi ei ole mitään iloa soutaa kuin hullu ja sitten menee ikuisuus ottaa jalat irti soutulaitteesta ja käyt vähän ottaa mankkua välissä ja ehkä huikka vielä vettä. Silloin kaikki mitä sykit siinä laitteessa menee hukkaan, ainoastaan olet väsyneempi.

1/3 DONE #winterwar2018 #crossfit #lelusetti #crossfitmyrsky #💩 #unbroken

A post shared by Ville Parviainen (@villetheviking) on

Oma suunnitelmani oli tiivistettynä näin: Tempaukset kovaa vauhtia, soudussa hieman kevyempi tahti ja yleisliikkeissä ”kovaa” vauhtia.  Koko lajin aikana hoin itselleni että nyt sykit, kohta pääset lepäämään soutulaitteeseen.  Päätin kokeilla ottaa ensimmäiset tempaukset putkeen päästämättä tangosta irti, jätin itselleni kummiskin pakotien jos 17 kohdalla alkaa tuntua pahalle niin päästän irti. Mutta 27 toistoa tuli käytännössä ilmaiseksi niin ei tarvinnut päästää irti 😉 Sen jälkeen oli odottamassa mukava 27 kalorin leposoutu.. Kaikki loput tempaukset tein ykkösinä.  Seinä tuli täysin vastaan kun olin 15 toiston kierroksen yleisliikkeissä. Mutta enää oli 9 toiston kierros jäljellä joka vedettiin sitten zombina läpi.

Mitä korjaisin jos tekisin uudestaan?
Olen aika tyytyväinen joten en hirveästi mitään, parempi loppukiri ja tekisin tempaukset aavistuksen hitaammin ja laittaisin koko elämän burpeisiin.

Lopputulos = 15:20

Päätin tänä vuonna että en pihtaile omia tuloksiani loppuun asti, vaan julkaisen oman tuloksen heti kun olen sen tehnyt. Jos joku saa siitä voimaa ja otettua limaisen yhden toiston enemmän niin olkoon asia niin. Uskon että pääsen silti kisaamaan.. Tai jos en pääse niin se olis suoraan sanottuna aika farssi 😀 Huudellut vasta kaikille kisojen voittamisesta ja kunto ei riittäis edes karsinnoista läpi.

Mutta nyt jään vaan odottamaan seuraavaa lajia joka julkaistaan taas tiistaina kello 12.00!

Sulje